Sharky skrev:
Ja du...
Jag har barn själv (äldre än dig) och jag vet att päron kan vara olika och reagera olika.
Men tipsen i denna tråd om att "då super jag mig full istället" skulle i mitt fall och mina barn bara mötas med att om du är så omogen så kommer varken bil eller meka i garage på tal överhuvud taget.
Lär dig förhandla - det är en kunskap som du har nytta av hela livet. Ta reda på varför dom säger nej och förhandla runt det. Säger dom toknej så får du ta och leta upp nåt mekgarage på stan och börja hänga där som hang-around och ta dig in i ett mekgarage den vägen.
Men fjolla inte ihop och sätt dig på trappan och sup huvet av dig - det löser definitivt inte upp något.
/Göran
JalleJ skrev:
Hallå.. jag e en kille på 17 år och jag måste skaffa en bil.. är grymt intressrad av bilar och allt runt om det.. men jag har ett stort problem.. mina föräldrar.. dom tillåter mig inte att ha en bil att mecka i vårt garage.. först sa dom att garaget va för litet.. men de har jag övertallt dom nu att det inte e.. men nu helt plötligt säger dom inte ens varför jag inte får.. någon som har något tips på hur man kan övertala dom? någon som kan har/hade samma problem?
Tacksam för alla svar...