2927
Sök

Billigaste turbo bilen att äga?

129 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
#1
Som topic lyder...

B | B E | C | C E

200sx Driver
366 Inlägg
3 maj 2006
#2
240 tic ? har ingen aning men det kan nog inte vara så dyr tongue

-=Nissan 200sx s13 =-

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
3 maj 2006
#3
skulle tippa på nån modern lätt-tryckare smile typ nån nyare saab?

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

10 287 Inlägg
3 maj 2006
#4
Volvo 940LTT. Försäkrar som en sugis, galven håller till år 2200, reservdelar i varje buske, 5 minuters jobb för att få 200Hkr.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

3 Inlägg
3 maj 2006
#5
Skulle kunna tippa på en Opel!! Dom är Billigare än en SAAB i både inköpspris och driftkostnader!!


bitter besserwisser
644 Inlägg
3 maj 2006
#6
daihatsu charade turbo

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

88 Inlägg
3 maj 2006
#7
Sharky skrev:
Volvo 940LTT. Försäkrar som en sugis, galven håller till år 2200, reservdelar i varje buske, 5 minuters jobb för att få 200Hkr.

/Göran

men frågan är om den är så rolig att köra som turbo bil ?

inget illa menat!

tänkte bara på att ska man ha en billig turbo bil så skulle jag säga en nissan 180sx smile


5 710 Inlägg
4 maj 2006
#8
Instämmer med Sharky och säger något svenskt.
Tvivlar starkt på att delarna (om man hittar några) till varken Nissan, Datsun, Daihatsu eller Fiat är billigare än till en 940 eller 9000.
Visst är de svenska stridsvagnarna tunga så skatten blir rätt dyr men jag tror endå det lönar sig i längden.
Dessutom har svenska folket en ENORM kunskap och rätt mycket begagnade delar i gömmorna till dessa bilar vilket oxo kan bli billigt i förlängningen.

MVH Jonas
..............

Avstängd
1 106 Inlägg
4 maj 2006
#9
jonTe skrev:
Instämmer med Sharky och säger något svenskt.
Tvivlar starkt på att delarna (om man hittar några) till varken Nissan, Datsun, Daihatsu eller Fiat är billigare än till en 940 eller 9000.
Visst är de svenska stridsvagnarna tunga så skatten blir rätt dyr men jag tror endå det lönar sig i längden.
Dessutom har svenska folket en ENORM kunskap och rätt mycket begagnade delar i gömmorna till dessa bilar vilket oxo kan bli billigt i förlängningen.

Men varför inte Saab NG900? Men de tidigare 940 o alla 740 är rätt så tråkiga o köra. De nyare 940 är roligare o köra men är nog dyra o hålla.
Senast redigerat av Saabare (4 maj 2006)

Livet startar vid 220 km/h

Avstängd
40 Inlägg
4 maj 2006
#10
fiat punto turbo

129 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
#11
Hur är en saab 900 Turbo att äga då?

B | B E | C | C E

Avstängd
1 106 Inlägg
15 maj 2006
#12
Texas skrev:
Hur är en saab 900 Turbo att äga då?

Billig o hålla, lätt o trimma, rolig o köra, bra motor. Om man tar 900 så ska man hellre ta 96 o framåt. Om du tar Talladega så är bilen utrustad med:lackade backspeglar, lackad vinge, frontläpp, 16 tums fälgar 7-spoke BBS, tvåfärgad inredning med ljust skinnklädsel, kromade innerhandtag, metalliclack.

Talladegan finns i 3 färger:
Cayenne red mica
Silver mica
Black met.

Talladegan är roligare o köra än standard 900.

När du ska öppna bakluckan så behöver du bara lyfta upp den så är den öppen. Bakluckan låses när den stängs. Fjärrlås med larm är bra o ha när man har en sån fin bil.
Senast redigerat av Saabare (15 maj 2006)

Livet startar vid 220 km/h

HEAVY METAL
765 Inlägg
15 maj 2006
#14
Audi 100a Turbo och givet vis med Quattro från Senare 80 tal-.!  Roligare och billigare blir det inte..  inte myket behövs göras för 200+ hästar..    ladar 0.33 orginal..  Spridare klarar 1 bar orginal.. Lura ECUN på turbotrycket och skruva ladd 0.9 och dra ihop intercoolern med spänband så gavlarna inte spricker ( eller byt ut den :-) ) Så e re ba o ÅK!  En sådan kostar inte många kronor i dag.,!  MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se


Sök