FireTraXX skrev:
Följ utvecklingen, elbilar är ett bättre alternativ.
Jag gillar ljudet från en fet motor lika mycket som alla andra här, men det kan väl vem som helst räkna ut att jorden faktiskt tar skada av förbränningen av fossila bränslen.
Sen att en elbil lätt kan gå skitsnabbt är ju bara ett plus.
Håller med dig. Men utan att försöka att främja de alternativ som finns, så är det praktiskt
taget omöjligt att bara byta till något annat. Och sedan är det inget som man bara förbjuder
på en dag, bara sådär. Hela världen är beroende av bensindrivna bilar/lastbilar/flygplan, o.s.v.
Den dagen då det finns ett hållbart alternativ, som inte kommer att kosta skjortan; då kan
det vara dags att fundera på hur man ska få bort bilismen. Men att höja avgifter och tvinga
folk till annat, det är nog fan det värsta jag vet!
Typiskt jävla idiotpolitiker att inte fatta något heller. Det är ju faktiskt så att vanliga människor,
som inte är ekonomiskt oberoende inte alltid kan lägga en halv förmögenhet på en ny bil. Så är
det bara. Förslaget ser jag nästan som likt att dom man skulle höja priset på all mat för att det
inte är miljövänligt producerat, för att sedan hoppas att Svenska folket ska hitta något annat sätt
att få tag i mat på; miljövänligt.
Men som alltid så är Sveriges politiker så jävla korkade. Här tvingar man folket till ditt och datt
bara för att man inte kan tänka längre än vad näsan räcker. Fler förslag på detta är t.ex FRA,
IPRED o.s.v. En oerhört stor majoritet av Svenska folket röstar emot, men ändå godkänns förslaget.
Snacka om att lura folket, för att få makten - så att man sedan kan göra lite som man vill.
Återigen är det de med störst plånböcker som har makten...