2967
Sök

Bilar och politik!

terazzi
15 november 2008
Vad är det för fel på politiker?
Dem har makt begär och vill lura oss vanliga på massa smörja!!!
Sverige är ett jävla skitland, med politiker som vi har nu e det inte konstigt det går rent åt helvete!

Meister
6 763 Inlägg
15 november 2008
fullsize skrev:
dessa trädkramare...det där kommer ju aldrig gå igenom. Tror inte alla landets bilentusiaster har lust att skrota sina bilar för o köpa nån eldriven mopedbil?

Man får väll hänga på de moderna spåret och hänga i en elmotor i entusiastbilen. Ser inga fel i det. Man gör ju samma sak nu när man sätter i moderna insprutningsmaskiner i 60-talsbilar. Det gjorde ju även hotrodderserna på 50-talet när de tog 20-30-talskarosser och satte i toppventils v8:or. Det gäller att vara först.

Meister
6 763 Inlägg
15 november 2008
terazzi skrev:
Sverige är ett jävla skitland, med politiker som vi har nu e det inte konstigt det går rent åt helvete!

Om nu Sverige är så jävla dåligt så finns det inga krav på att man måste bo här.. Det är givetvis inte bara här som detta diskuteras

Sen undrar man ju hur fan hon tänker när hon ska förbjuda bensin/diesel.

terazzi
15 november 2008
camaro67 skrev:
terazzi skrev:

Om nu Sverige är så jävla dåligt så finns det inga krav på att man måste bo här.. Det är givetvis inte bara här som detta diskuteras

jag bara säger att vi har iaf inget o va stolta över för sverige!!
Ja det va det jag menade med, men hon e ju maud duktig *suck*

Yrkesförare
1 073 Inlägg
15 november 2008
Idag finns ju partier för allt:
Pensionärsparti, piratparti, feministparti... Kanske dax att starta bensin/dieselpartiet? big_smile

998 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
KimVsWorld skrev:
LordLife skrev:
Jo tekniken är ganska ny, har funnits el bilar i över 10år. Först nu som dom börjar utveckla dom.

Varför inte göra så att bilen laddas medans man kör? kommer alltid att vara något som rör sig, typ däcken.
Sen så måste dom bygga el bilar som ser ut som en vanlig bil, finns vissa men varför ska dom vara så små och så fula.

Du missade en  0 där va?
Vågkraftverk, vindkraftverk osv...

haha det gjorde jag visst tongue såg inte det själv

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Meister
6 763 Inlägg
15 november 2008
terazzi skrev:
camaro67 skrev:
terazzi skrev:

De finns ju få länder där folk har de så bra som i sverige. Men visst finns de brister. Men att säga att de är ett skitland och att vi inte har något att vara stolta över då har man nog missat något

Mästare
2 947 Inlägg
15 november 2008
Tega skrev:
Idag finns ju partier för allt:
Pensionärsparti, piratparti, feministparti... Kanske dax att starta bensin/dieselpartiet? big_smile

Jaha, vad är det för fel på PP nu då?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

terazzi
15 november 2008
camaro67 skrev:
terazzi skrev:
camaro67 skrev:

De finns ju få länder där folk har de så bra som i sverige. Men visst finns de brister. Men att säga att de är ett skitland och att vi inte har något att vara stolta över då har man nog missat något

Visst vi har en bra levnads standard och så..
Men våra politiker är ett stort skämt!

Administratör
11 930 Inlägg
15 november 2008
jonnielahti skrev:
och vad fan tänker den dumma jävleln med?
en skam för sverige!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du och några flera. Måste vi börja dela ut varningar eller? Här försöker vi hålla en seriös diskussion, och så kommer nån som du och spottar ur sig sånt här.

Tillför något vettigt till diskussionen eller håll truten!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

8 883 Inlägg
15 november 2008
terazzi skrev:
camaro67 skrev:
terazzi skrev:

Men varför inte göra slag i saken och ge sig in i politiken själv och vara med och påverka?
Alla ska vara med och äta kakan men inte fan ska man vara med och baka den inte.....

Fotograf på tierpidag.se

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
15 november 2008
FireTraXX skrev:
Följ utvecklingen, elbilar är ett bättre alternativ.
Jag gillar ljudet från en fet motor lika mycket som alla andra här, men det kan väl vem som helst räkna ut att jorden faktiskt tar skada av förbränningen av fossila bränslen.

Sen att en elbil lätt kan gå skitsnabbt är ju bara ett plus.

Håller med dig. Men utan att försöka att främja de alternativ som finns, så är det praktiskt
taget omöjligt att bara byta till något annat. Och sedan är det inget som man bara förbjuder
på en dag, bara sådär. Hela världen är beroende av bensindrivna bilar/lastbilar/flygplan, o.s.v.
Den dagen då det finns ett hållbart alternativ, som inte kommer att kosta skjortan; då kan
det vara dags att fundera på hur man ska få bort bilismen. Men att höja avgifter och tvinga
folk till annat, det är nog fan det värsta jag vet!

Typiskt jävla idiotpolitiker att inte fatta något heller. Det är ju faktiskt så att vanliga människor,
som inte är ekonomiskt oberoende inte alltid kan lägga en halv förmögenhet på en ny bil. Så är
det bara. Förslaget ser jag nästan som likt att dom man skulle höja priset på all mat för att det
inte är miljövänligt producerat, för att sedan hoppas att Svenska folket ska hitta något annat sätt
att få tag i mat på; miljövänligt.

Men som alltid så är Sveriges politiker så jävla korkade. Här tvingar man folket till ditt och datt
bara för att man inte kan tänka längre än vad näsan räcker. Fler förslag på detta är t.ex FRA,
IPRED o.s.v. En oerhört stor majoritet av Svenska folket röstar emot, men ändå godkänns förslaget.
Snacka om att lura folket, för att få makten - så att man sedan kan göra lite som man vill.
Återigen är det de med störst plånböcker som har makten...

1 062 Inlägg
15 november 2008
Vänstern, Sossarna, och Miljöpartiet har ju i flera år gjort allt för att dra Sverige tillbaka till stenåldern. Vinner dessa valet 2010 ligger vi riktigt farligt till....

"You Go, we go!"

1 079 Inlägg
15 november 2008
TLO skrev:
Vänstern, Sossarna, och Miljöpartiet har ju i flera år gjort allt för att dra Sverige tillbaka till stenåldern. Vinner dessa valet 2010 ligger vi riktigt farligt till....

Word på det. Mona Muslim kommer att köra landet i botten, i sin lilla Ford Ficus Flexifuel med hela landet fastkedjat efter sig. Piff och Puff samt kommunisten kommer vara glada medpassagerare.
Senast redigerat av Syst3m (15 november 2008)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
15 november 2008
Många som säkerligen inte ens har rösträtt som uttrycker sig här nu...märks.

Tror inte elbilar kommer slå igenom helt och hållet, snarare vätebilar.
Problemet med elbilar är först, hur ska vi få fram all ström att ladda miljontals bilar i Sverige? Kärnkraft är ju tydligen inte att räkna med, ska vi ha vindkraftverk får vi ju bokstavligen täcka hela kusterna...om ens de räcker.

Sen, vart skall vi göra av alla batterier NÄR de tar slut, inte om, utan när...de har ju en livslängd. Tål inte hur många laddningar som helst, trots att det är litium jon (eller hur det nu stavas).

Vätgas tror jag på, släpper ut noll och kräver inte lika mkt energi, blir ingen restprodukt (batterier och kärnavfall) förutom vanligt vatten...go BMW som är de enda som verkligen vill satsa på vätgas just nu.

Meister
6 763 Inlägg
15 november 2008
Mortalis skrev:

Problemet med elbilar är först, hur ska vi få fram all ström att ladda miljontals bilar i Sverige? Kärnkraft är ju tydligen inte att räkna med, ska vi ha vindkraftverk får vi ju bokstavligen täcka hela kusterna...om ens de räcker.

Sen, vart skall vi göra av alla batterier NÄR de tar slut, inte om, utan när...de har ju en livslängd. Tål inte hur många laddningar som helst, trots att det är litium jon (eller hur det nu stavas).

Vätgas tror jag på, släpper ut noll och kräver inte lika mkt energi, blir ingen restprodukt (batterier och kärnavfall) förutom vanligt vatten...go BMW som är de enda som verkligen vill satsa på vätgas just nu.

Problemet med vätgas är väll att de tar sån jävla plats. Sen är väll inte de så roligt att leka med och något händer.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
15 november 2008
camaro67 skrev:
Mortalis skrev:

Problemet med vätgas är väll att de tar sån jävla plats. Sen är väll inte de så roligt att leka med och något händer.

Mja problemet är hur de ska kunna förvara det i bilar och tankstationer, men så fort det är löst då jävlar smile För till slut kommer det ju en lösning.

Meister
6 763 Inlägg
15 november 2008
terazzi skrev:
camaro67 skrev:
terazzi skrev:

Det kan man väll diskutera.. Med dåliga politiker så har man inte bra levnadsstandard. Det går inte ihop. Men just nu har vi bara ett parti som jag skulle kunna tänka mig att rösta på. De gnälldes mycke på persson men jag tror att han va bra. En sak är ju säker och de är att mona salin inte är så värst. Moderaterna är väll de som har vettigaste upplägget just nu och bästa ledaren åxo..

1 570 Inlägg
15 november 2008
Syst3m skrev:
TLO skrev:

Word på det. Mona Muslim kommer att köra landet i botten, i sin lilla Ford Ficus Flexifuel med hela landet fastkedjat efter sig. Piff och Puff samt kommunisten kommer vara glada medpassagerare.

Haha lol

Ja vilka stollar.

262 Inlägg
15 november 2008
Mortalis skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=SvB3PiPBozU

Magnetkraft cool

Sök