4530
Sök

Slutsteg till 6*9or ??

6 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
har en lite Clitta 16v.

så satte jag i 2 GAS  6*9or i hyllan, vad borde jag ha för steg till dom?  dom funkar juh att drivas med stereon och det  skrammlar på i lilla byrolådan  men vill nog att de ska skramla lite mera smile

694 Inlägg
16 maj 2006
hmm ska nog inte behövas steg till dom tror du spelar ut dom med stereon gjorde jag med mina.. så köp en liten baslåda:) 8 tummare eller 10:) så skramlar de tpå bra sen:)

6 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
jag har redan en  baslåda en 8a med inbygt steg i. men  asså vill ha lite mer kräm i 6*9 orna
för har juh i framdörrarna.  men det borde väll bli bättre om man bara köpte billigaste steget..
nån skillnad moste de väll bli? smile

757 Inlägg
16 maj 2006
blir en rätt bra skillnad om du kör 6*9 på steg. så mitt tips är att du kanske köper ett gasx2 x4 steg beroende om du ska expandera ljudbilden.

21 761 Inlägg
16 maj 2006
Fredd skrev:
har en lite Clitta

Och hur ska vi tolka det?

Nej, allvarligt. Jag tycker också att det ska bli bättre med ett steg, då kan du filtrera bort subbasen från 6x9 och låta dem ta hand om allt över suben. Resultatet blir att du kan utnyttja 6x9 mer dels eftersom de inte behöver slå så mycket och dels för att ett steg brukar ge mer kontrollerat ljud än bilstereons inbyggda steg.

297 Inlägg
16 maj 2006
Jag tycker att alla högtalare skall köras på steg... ja fick iaf mycket bättre ljud i dom när ja satte "runtom" högtalarna på steg

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

Sök