2512
Sök

Vad är original laddtrycket i en Audi S4 2.2tq ?

14 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Hej som rubriken lyder. Någon som vet vad original laddtrycket ligger på ? Bilens inbyggda digitala bar mätare visar att min bil laddar 1.4bar kan de stämma ? har sett en del videos på youtube när dom kör 0 - 100 lr 80 - 200 och deras laddtryck har då varit max 0.8bar. Anledningen att jag undrar är för att jag har i tankarna om att chippa bilen för han jag köpte bilen av sa att den inte var chippad eller något men börjar få känslan av den är chippad när den laddar 1.4bar och vill inte chippa bilen för 4000:- och sen veta att bilen redan är chippad.

Bli inte orolig om allting känns bra, det går snart över.

337 Inlägg
5 augusti 2008
ja kan säga dig med en gång att 1,4 bar inte e orginal, 0,8 låter mkt rimligare, har en kompis som har en chippad s4 å den laddar 1 bar...

3 liters diesel, mumma!

2 118 Inlägg
5 augusti 2008
jag tror 0.8 är org i dem

D.i.l.l.i.g.a.f

2 072 Inlägg
5 augusti 2008
testa med o köpa en extra mätare.. kanske orginalen e kass..
ja orginal ska den ligga på ca 0,6-0,8bar.. chippad på 1,4bar..ska de vara..

Sandzoo i da house

14 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Jo 0.8bar ska det nog vara original. Funderar själv på om wastegaten kan vara trasig ? typ att fjädern är av eller liknande ? sad

Bli inte orolig om allting känns bra, det går snart över.

498 Inlägg
19 november 2008
Cezil skrev:
Hej som rubriken lyder. Någon som vet vad original laddtrycket ligger på ? Bilens inbyggda digitala bar mätare visar att min bil laddar 1.4bar kan de stämma ? har sett en del videos på youtube när dom kör 0 - 100 lr 80 - 200 och deras laddtryck har då varit max 0.8bar. Anledningen att jag undrar är för att jag har i tankarna om att chippa bilen för han jag köpte bilen av sa att den inte var chippad eller något men börjar få känslan av den är chippad när den laddar 1.4bar och vill inte chippa bilen för 4000:- och sen veta att bilen redan är chippad.

Om det är mätaren i färddatorn du tittar på så är det för lite tom.
Mätaren räknar med atmosfärtrycket vilket betyder att 1,0 är lika med 0 bar i övertryck.
Visar din bil 1,4 så är det lika med 0,4 bar i övertryck = grundladd= något är fel.

Sök