M90H-låda menar du då att du ska använda som växellåda?
Ska du trimma skiten ur en sug6a?
Tror tyvärr att du inte kommer så himla långt då. Har aldrig hört om några som trimmat sexorna direkt, man har ju förstås hört om några T6 byggen, men inget annat...
Men om det är en 2,5a och du skaffar H-profilstakar lär motorn tåla 400-500hk beroende hur du tänkt ladda och så.
Tror isåfall växellådan blir den svaga länken.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
det finns ju en s40 i rally cross som har cirka 400 hästar(sughästar) i sin volvo 6:a så det går att trimma men det kostar åsså:) jag hade nog val en getrag låda istället för m90:in:) det finns på bakaxel.se omsvetsade för att passa rakt på:P
Senast redigerat av turboforssen (19 november 2008)
Som rubriken säger. Vad tål en S90 drivlina för effektuttag?
Har en automat som jag tänkte slänga i en manuell låda i, samt trimma skiten ur motorn.
Tips på låda?
I racingteamet TRM hade vi en S40 med trimmat T6 motor och som drev bak. Vi testade Volvolådor för bakhjulsdrift, men de fick för det mesta sönder efter 4-5 timmar. Sen provade vi Getraglådor (BMW), men det var cirka samma resultat. Det slutade med en Borg Warner låda från en Viper och den fungerade. De första lådorna gick sönder då vi hade 330 hk och 540 Nm. Vi använde en Volvo bakaxel och den var där ingen problem med.
Som rubriken säger. Vad tål en S90 drivlina för effektuttag?
Har en automat som jag tänkte slänga i en manuell låda i, samt trimma skiten ur motorn.
Tips på låda?
I racingteamet TRM hade vi en S40 med trimmat T6 motor och som drev bak. Vi testade Volvolådor för bakhjulsdrift, men de fick för det mesta sönder efter 4-5 timmar. Sen provade vi Getraglådor (BMW), men det var cirka samma resultat. Det slutade med en Borg Warner låda från en Viper och den fungerade. De första lådorna gick sönder då vi hade 330 hk och 540 Nm. Vi använde en Volvo bakaxel och den var där ingen problem med.
T56 heter lådan förövrigt. Den kan man hitta i Camaro från -93 och framåt.
I racingteamet TRM hade vi en S40 med trimmat T6 motor och som drev bak. Vi testade Volvolådor för bakhjulsdrift, men de fick för det mesta sönder efter 4-5 timmar. Sen provade vi Getraglådor (BMW), men det var cirka samma resultat. Det slutade med en Borg Warner låda från en Viper och den fungerade. De första lådorna gick sönder då vi hade 330 hk och 540 Nm. Vi använde en Volvo bakaxel och den var där ingen problem med.
T56 heter lådan förövrigt. Den kan man hitta i Camaro från -93 och framåt.
Okay. Vet att den fanns med två olika utväxlingar. Det är den gamla versionen man ska ha tag på, för den nya är utväxlingen på 6:e växel 0,5 så om man kan varva ut den kommer det att gå fortare än en Koenigsegg, hihi!