Har Morsans Golf III Skurit??

st220hgv Chaufför
23 november 2008 · 418 Inlägg

Hej. Fick åka o bogsera morsans golf idag sen det hände en grej igår. Hon var ute o åkte och helt plötsligt tappade motorn oljetryck o börjar låta illa. Hon åker ca 200-300 meter innan bilen stannar. Innan den stannade svarade den inte på gas säger hon. Hon fyllde ca en halvliter olja sen startade bilen men stannade igen efter ett par sekunder. Den går runt när man kör startmotorn men det händer inget. Jag kollade oljan i motorn o det var nästan ända upp på stickan. Däremot har kylarvätskan försvunnit o sen verkar det som det har sprutat olja lite här o var i motorrummet. Bilen är en Golf variant 1.8 från 1995. Jag kollade kammremmen o den var hel. Kan det vara topplockspackningen som gått åt pipan o därav gjort så olja o vatten sprutat ut och motorn tappat komp o inte går eller??

Kör Scania!!
Hyundai i30 (2012)
Astaroth Däckmontör
23 november 2008 · 112 Inlägg

Kan mycketväl vara så att toplockspackningen har gått, men då vet du ju iallafall vart ditt kylarvatten tagit vägen tongue
edit: var det olja nästan ända upp på stickan? yikes LITE mycket olja isåfall..

Senast redigerat av Astaroth (23 november 2008)

st220hgv Chaufför
23 november 2008 · 418 Inlägg

Astaroth skrev:
Kan mycketväl vara så att toplockspackningen har gått, men då vet du ju iallafall vart ditt kylarvatten tagit vägen tongue
edit: var det olja nästan ända upp på stickan? yikes LITE mycket olja isåfall..

Det var som det ska vara om jag säger så då.

Kör Scania!!
Hyundai i30 (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang