3246
Sök

Knasig Temp volvo 240 (kylare)

46 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
tjenare, har en volvo 240 gl 88 som e lite knasig just nu, allt börja me att de vart dålig värme i bilen sen vart de bara värre å värre till slut ingen värme alls men jag har kylar vatten och det verkar gå runt men nu så när jag står stilla så stiger tempen direkt men om man kör lite så går den tillbaka

kan de vara termostaten ?

Det vet man inte förns efteråt ?!

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
23 november 2008
Svar ja det är termostaten som öppnar för snabbt.

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

687 Inlägg
23 november 2008
termostaten har ju säkert fastnat i halvöppet läge. Så att det blir dålig cirkulation i systemet.

Forummoderator
26 397 Inlägg
23 november 2008
Ursäkta om jag kapar tråden..hoppas du fick den hjälp du sökte smile

Mitt problem är ungefär likadant. Upptäckte det nu när det var första kvällen då det var kallt.

Symptom: Dålig eller nästan ingen värme. Tempmätaren steg för att sen ligga strax över normala, för att sen återgå till normala.

Möjlig orsak: Tror jag har lite dåligt med glykol i kylarvattnet. Kan vattnet ha frusit en aningen?

Volvo 240 i detta läge också..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

21 761 Inlägg
23 november 2008
Är övre kylarslangen ordentligt varm?

Mitt råd är att fixa så att kylarvätskan har 50/50 blandning, så bör det alltid vara oavsett sommar eller vinter. Dessutom bor ju inte du i söderhavet direkt. wink

Forummoderator
26 397 Inlägg
23 november 2008
Drönirettab skrev:
Är övre kylarslangen ordentligt varm?

Mitt råd är att fixa så att kylarvätskan har 50/50 blandning, så bör det alltid vara oavsett sommar eller vinter. Dessutom bor ju inte du i söderhavet direkt. wink

Kollade aldrig det med kylarslangen..men jag har på känn att min "blandning" inte blev tillräcklig. Hade en jätteläcka när en slang kände för att lossna tidigare så..det blev som det blev. Men. Ska jag vara orolig för nåt annat än det..? Lite..därför jag undrar smile

Blyfot
829 Inlägg
23 november 2008
har nog inte med blandningen att göra cirkulerar vattnet blir de ju varmt byt termostat ta ett glykol prov och se om du klarar kylan om inte häll på mer glykol

"bara en mor kan älska en sån son"

Forummoderator
26 397 Inlägg
23 november 2008
volvokrille12 skrev:
har nog inte med blandningen att göra cirkulerar vattnet blir de ju varmt byt termostat ta ett glykol prov och se om du klarar kylan om inte häll på mer glykol

Ska göra det. Tackar för svaren smile

Sök