2612
Sök

Verkstan fyllde på för mkt olja

2 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
Hej

Hade bilen på service förra veckan, idag kollade jag oljan och det är ca 1,5-2cm över maxgränsen på stickan sad

Vad jag förstår kan packningar å annat ta skada/gå sönder. Märker man detta isf klart och tydligt eller kan verkstan nu bara tömma olja å sedan säga att allt är grönt för att om några månader så packar allt ihop?

Tack på förhand

MVH

Saab älskare!
4 597 Inlägg
25 november 2008
Hejsan!

Åk tillbaka till verkstan o säg till dom att ni har fyllt på för mycket olja, och jag vill att ni fixar det! Du ska inte behöva betala för det heller, det är ju dom som fyllt på för mycket, och som ngt går sönder ska ju dom stå för det dvs. om saker gått sönder pga det!

Bara för dom att tömma ut lite så blir det bra smile

Mvh Patrik

Entreprenör
1 784 Inlägg
25 november 2008
PapiPapi skrev:
Hej

Hade bilen på service förra veckan, idag kollade jag oljan och det är ca 1,5-2cm över maxgränsen på stickan sad

Vad jag förstår kan packningar å annat ta skada/gå sönder. Märker man detta isf klart och tydligt eller kan verkstan nu bara tömma olja å sedan säga att allt är grönt för att om några månader så packar allt ihop?

Tack på förhand

MVH

Vore bra med bilmärke ..men rent allmänt så e de inte bra alls...men som sagt beror på motor...lättare att avgöra hur mycket 2 cm är då...i liter alltså..
Senast redigerat av mrbuggy (25 november 2008)

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
25 november 2008
Ahh fan det är inget att bry sig om den skjuter ut det genom vevhusventialtionen. Så det kommer ut den naturliga vägen!

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

79 Inlägg
25 november 2008
Ring verkstaden och prata med dom istället. Om dom har gjort fel ska dom åtgärda gratis.

Servicetekniker
235 Inlägg
25 november 2008
Be om ett intyg att om det börjar läcka olja innom närmsta tiden så får dom stå för det. Alltid bra med sånt på papper så kan dom inte säga något sen.

mvh ralle

Team Chevy740

8 886 Inlägg
25 november 2008
PapiPapi skrev:
Hej

Tack på förhand

MVH

Dum fråga kan tyckas men hur går du tillväga när du kollar oljan?
Senast redigerat av Hamilton (25 november 2008)

Fotograf på tierpidag.se

Sök