2438
Sök

Går det att flytta över en bur?

1 071 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
Som det står i rubriken går det att flytta en bur från en bil till en annan (samma bil model alltså)! Har nämligen köpt mig en JÄTTE dålig 240 original cup och vill inte kapa dän taket på den bilen jag ska flytta över buren till. Tänkte på om det finns typ några skarv muffar/hylsor att köpa och isf vart? Eller hur går man tillväga annars?

Onödigt inlägg^^

KHRacing
25 november 2008
det borde gå - men allt beror på hur buren är byggd ju

1 291 Inlägg
25 november 2008
skarvmuffar finns och dom är så enkelt gjorda som att man trär ett rör med över skarven och bultar med 2 genomgående bultar på varje sida skarven, finns beskrivet på sbf:s hemsida under reglementen.
denna skarv får användas på framåtsträvorna ovanför dörren, vet ej hur det är på andra ställen.
Annars är det minst lika enkelt att fimpa taket, vet många som gjort så på sina tävlingsbilar, alternativt hål i golvet under boxarna som buren står på för att komma åt och helsvetsa.
Ska du tävla med bilen?

1 291 Inlägg
25 november 2008
på besiktningen skiter dom fullständigt i om du byggt din bur i papper eller bly bara det finns med i reg. beviset att det ska finnas lite rör i bilen, så frågan är ju om han ska tävla eller bara ha på gatan?

1 071 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
bilen det ska över i ska bara bli en lek bil inga tävlingar. kanske bara på bana typ mantorp park, man bor ju bara ca 2km ifrån banan smile

Onödigt inlägg^^

36 Inlägg
26 november 2008
partyvan skrev:
bilen det ska över i ska bara bli en lek bil inga tävlingar. kanske bara på bana typ mantorp park, man bor ju bara ca 2km ifrån banan smile

vi flyttade över 240 bur te 740 sen vilken bil du skulle göra det till vet jag inte men buren i 740n blev faktiskt helt okey vi fick förlänga den i bredden och även lite i mitten i höjdled
Lycka till smile

Följ gärna med i rallysvängarna gå in på hemsidan och kolla lite bilder samt filmer
http://www.adielssonmotorsport.com/start.html

Sök