Ägare: neo3000gt
Senaste uppdateringen: Lördag 19:e maj 2007, kl 02:15
Kategoritillhörighet: Saknas Nominera
Du kan inte nominera din egen bil, men du kan däremot ansöka kategoritillhörighet via redigeringssidan för bilen under "Min sida"
Effekt / Vridmoment (kortfakta): 350 hk / ? Nm
Motor, växellåda och avgassystem: Historia om bilen
Ägd av en äldre herre i Tyskland med ett gigantisk garage. Karln hade 10 grymma bilar. Importerad 2003 hade gått 4200 mil då. Bilen är fortfarande kanon skick.
Syfte
Gissa syftet *S* helt klart ha en rolig o fantastisk bil som rör på sig ordentligt.
Motor
VR-4
Motor 3L 6cyl 24V DOHC Twin Turbo
Vrid original 307 @ 4500rpm
Kompression 8.0 : 1
HKS Boostcontroller, Apexi Fuelcontroller, Större spridare 550, Walbro soppa pump 255, 3" avgas med dubbla 5" HKS utblås, Stillen downpipe
mm
Växellåda & kraftöverföring
Växellåda 5-sp Getrag (Opt)
Effekt och prestanda (ingående): Effekt & vridmoment
286HK original 400+ nu Vrid ???
Prestanda
0-100 4.8
0-402m 12.62 @ 175km/h
Chassi: Chassi
Original (sänkning kommer)
coilovers är på G
Fälgar, däck och bromsar: 19" ace tyson kromfälgar 235/35-19
17" racefälgar
Interiör / Inredning: Ej angivet
Bilstereo och multimedia: denna är del är tilldelad sponsring som är på G
till hösten kommer baslåda att plastas in av sponsringsfirma eller vi gör jobbet sj såklart
Exteriör / Styling: är väl vinge på G som mest...
en 99:ans 3000GT vinge i kolfiber, Ajden kommer att plasta den sj
Framtidsplaner: 2st 16t med 7ans avgashus (19t är i princip bolt on), olja och vatten rör till turbosarna som passar bolt on, tillhörande rostfria grenrör, 3" downpipes, ic+rör(lackade svartstål), luftfilter + rör å slang.
sen inplastad baslåda, motivlack på sidorna. vingen som sagt var. mkt mer är det men jag återkommer
Övrigt: övrigt tackar jag Nice min kära kollega, Ajden den grymme guden sj
många som ska tackas sen.
Ajden min gud
lysena ska kapas ut o fällas ner, inga poopups mer
fälgarna ska passas in med feta spacers. var ska jag köpa ifrån?
glasfibret förstärks från insidan
en gång på lineupen
fler på G
så snart bara lackningen som återstår