2955
Sök

Köpråd: Golf 4 vs BMW e39

4 586 Inlägg
29 november 2008
kanske en dum fråga men jag antar att du har provat en golf 4 samt en bmw e39

79 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
kört golfen, åkt med Bmw´n.. men har kört andra bmw-bilar nyare och äldre, alla känns lika bra

Do I really look like a guy with a plan? You know what I am? I'm a dog chasing cars. I wouldn't know what to do with one if I caught it. You know, I just do things...

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
29 november 2008
Kört bägge, men det beror på vad man e ute efter lite.. Själv känner jag mig "instängd" i en mindre bil. Inte för att Golf 4 är direkt liten, men skulle jag välja mellan en E39 och en Golf 4 tog jag BMW'n. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

4 586 Inlägg
29 november 2008
Irmscher Vectra skrev:
Kört bägge, men det beror på vad man e ute efter lite.. Själv känner jag mig "instängd" i en mindre bil. Inte för att Golf 4 är direkt liten, men skulle jag välja mellan en E39 och en Golf 4 tog jag BMW'n. smile

jag har också uppleft golfen som trång ser rätt stor ut men finns knappt någon plats i coupen

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
29 november 2008
jorre83 skrev:
Irmscher Vectra skrev:

jag har också uppleft golfen som trång ser rätt stor ut men finns knappt någon plats i coupen

Fram går väl bra, men ska man mot alla odds sitta bak blir det inte kul.. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 november 2008
klass skrev:
Tack för bra svar !
anledningen till att jag vill ha så stor bil som e39 är för att den känns så säker och stabil som du själv också sa, gillar den helt enkelt smile   .....men e36 har vel inget anti-spin/antisladd, eller?

måste bara tillägga Bmw e36 cupé är jävligt snygg.!! börjar snegla liiiiiite tongue

Visst har den det, eller ASC i alla fall. Men är du ute efter en stadig och stabil bil så är E39 bra, du förlorar lite i smidighet jämfört med en 3a men i körglädje skiljer det marginelt.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

79 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
borde nästan döpa om tråden (e36 vs e39) wink .....
så att det inte skiljde alls mycket i vikt mellan bilarna, så e39:an borde vel inte dra mycket mer bensin?

ärligt talat tror jag att jag skulle må som fisken i vattnet med båda bilarna BMW är ALLTID BMW ! smile

Do I really look like a guy with a plan? You know what I am? I'm a dog chasing cars. I wouldn't know what to do with one if I caught it. You know, I just do things...

Schwarz Funf
222 Inlägg
30 november 2008
Köp en e39, kanske inte lika snygg som en e36 med M-paket men mycket stabilare.
e39 har antispinn från års.modell 96 (tillval) hade det på min som bmw från 97.
Du ska välja en bil som är säker på vägen under vintern också... och valet är självklart en e39
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 28&p=7
bilder på min bil efter en olycka

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 november 2008
Som sagt du har antytt att du är ute efter en lite större och stabilare bil och då tycker jag du ska titta efter en E39a. Denna drar dessutom försumbart mer soppa och är säkrare.

ASC fanns förövrigt redan 95, min bil har det iaf.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Egenföretagare
999 Inlägg
30 november 2008
Mortalis skrev:
Golfen är billigare i drift, så e de bara...
men men, köp du en BMW. 2001 och framåt kom den med antisladdsystem, sidokrockkudde fram och bälteskraftsbegränsare fram.

DCS antisladd och sidoairbags sitter på min 523iT -99
(Sidoairbags sitter även i min E38 -96 för övrigt)

Mellan E36 & E39 hade jag definitivt valt E39. Snyggare, modernare, säkrare, mer komfort osv.

Det som hade kunnat locka mig till Golf 4 är i så fall en TDi 110hk, då snackar vi snål men ändå ganska pigg bil tack vare ett rejält vridmoment. Men dessa är ofta ganska snålt utrustade hmm

Sök