1756
Sök

Knasiga problem med värmen i bilen - Mercedes 230e-89 (kan låsas, svar givet)

181 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
Hej, har lite skumma problem med värmen i min merca, det blåser varmt och funkar som vanligt från fläktarna på sidan, där blåser det varmt och skönt eller kallt, beroende på hur man nu vill ha det...

Till problemet : Utblåsen i mitten blåser ständigt kallt, även om man har reglagen uppvridet på fullt blåser det ändå kallt från miten.. Vad beror det på? någon som har en minsta aning?
Senast redigerat av Perrrra_ (2 december 2008)

"Endast de bästa är gott nog." - Carl Benz - 1886

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
2 december 2008
frisklufts intag skulle jag gissa på, är likadan på bmwn min!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

181 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
båge skrev:
frisklufts intag skulle jag gissa på, är likadan på bmwn min!

Så jag bör byta frisklufts intag? eller vad? ;P
Senast redigerat av Perrrra_ (2 december 2008)

38 Inlägg
2 december 2008
Är friskluftsintag så vitt jag vet, har det då på min 124 och är det på alla andra jag åkt i. Du får nog leva med att det blåser kallt i mitten eller bygga om en hel del.

181 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
AnteR33 skrev:
Är friskluftsintag så vitt jag vet, har det då på min 124 och är det på alla andra jag åkt i. Du får nog leva med att det blåser kallt i mitten eller bygga om en hel del.

Okej, får helt enkelt ha fläkten i mitten avslagen och sitta och ha ett jädras sprutt på värmen från sidan istället

Tack för svar, någon moderator kan låsa tråd nu smile

Random Hero
4 047 Inlägg
2 december 2008
om det har blåst varmt förut så är det troligtvis så att Plasten som öppnas när du vrider på varmluft sitter fast lr har lossnat från sitt fäste o blockerar varmluftintaget,, skruva isär o kolla, inte så jobbigt på dom där, smile
Senast redigerat av DusanMandick (2 december 2008)

Dog food lid. Backwards

Sök