3134
Sök

Audi 100 2,2 turbo med CD paket. Efterlyser Folk som äger eller haft !

128 Inlägg
1 december 2008
#21
Widowmaker skrev:
coyquattro skrev:
Widowmaker skrev:

asså ge motorsport är bra med priser? får kolla upp det! skall man nöja sig med oventilerat? hittade på mekonomen för lite drygt en 500 kr styck för skivorna.

ska du bara byta skivor bak, så blir det ju billigare med mekonomen.
jog behövde (ville) byta skivor och belägg runt om, har för mig det hamnade på 3900:-

ja det är bara bak man behöver byta! skall man byta belägg med om de jag har e ok skick?

behövs gör det ju inte kanske, men kan väl rekomenderas. handbromsen går ju på samma ok/belägg och är kända för att kärva ihop ibland.

sen vet du ju att det är fräsha grejor på.

kan rekomendera att kolla över skicket på oket noga med, när du ändå har sakerna nere, billigare att själv renovera än att stå med oket som är mer eller mindre hoprostade(råkat ut för det ett antal gånger)


Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 december 2008
#22
Om du kollar infot om min bil så ser du att den har bra med utrustning den med, det är ingen CD.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 112 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
#23
coyquattro skrev:
Widowmaker skrev:
coyquattro skrev:

ska du bara byta skivor bak, så blir det ju billigare med mekonomen.
jog behövde (ville) byta skivor och belägg runt om, har för mig det hamnade på 3900:-

ja det är bara bak man behöver byta! skall man byta belägg med om de jag har e ok skick?

behövs gör det ju inte kanske, men kan väl rekomenderas. handbromsen går ju på samma ok/belägg och är kända för att kärva ihop ibland.

sen vet du ju att det är fräsha grejor på.

kan rekomendera att kolla över skicket på oket noga med, när du ändå har sakerna nere, billigare att själv renovera än att stå med oket som är mer eller mindre hoprostade(råkat ut för det ett antal gånger)

har aldrig bytt sådana saker själv! E det invecklat att byta skivor tex! man kanske skulle köpa en haynes handbok om bilen!?

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

273 Inlägg
1 december 2008
#24
det är inte så invecklat lossa bromsoket och plocka lös skivan ?
för det är väl itne osm på quattro att det sitter en " nav" mutter ?

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se

1 112 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
#25
AudiTQ-90 skrev:
det är inte så invecklat lossa bromsoket och plocka lös skivan ?
för det är väl itne osm på quattro att det sitter en " nav" mutter ?

har inte hunnit kolla det ännu! får kika på det!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 december 2008
#26
https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/513317_7pjy3u.jpg



Så bör det se ut på din.

Bara släppa de två bultarna på baksidan, sen även slangen och handbroms vajjern.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

128 Inlägg
2 december 2008
#27
slangen behöves inte lossas, men vajern.

lossar du inte slangen slipper du bråka med att lufta.


Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 december 2008
#28
coyquattro skrev:
slangen behöves inte lossas, men vajern.

lossar du inte slangen slipper du bråka med att lufta.

Menade ifall han ska byta OK, då måste slangen väck.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

128 Inlägg
3 december 2008
#29
jo då behövs ju den lossas den med..

ett tips till är att ta bort wire och lossa slang innan man lossar på bultarna som håller oket.
kan vara ett mindre h-vete att få loss på slangen när oket hänger löst..



Sök