Tjenare!
Denna tråden kommer säkert resa massor av folk och inget av det som jag säger ligger det några större fakta bakom utan det är mest mina funderingar, vill gärna höra vad ni andra tycker.
Om man tillattbörja med bortser från att märkena är (eller var iallafall) svenska och bortser från den patriotiska biten, vem riktar man sig till egentligen? Vilka ser de som sina främsta konkurrenter?
Förr i tiden så låg de alltid längst fram i säkerhetstester etc, nu har de blivit ikappkörda när det gäller den biten.
Många större märken har modeller i alla olika storlekar, modeller, motorer etc. Volvo och saab har ju kommit med fler och fler i slutet men det är ju en "nyhet" för de. Många av de andra märkena har bilar från minsta modellen till de största, de har stadsjeepar, stort urval av motorer och växellådor, de har minibussar, de har transportfordon. De har med andra ord rubbet.
Det känns som om Volvo och Saab vill fightas med MB, Audi, BMW etc. men om du frågar mig så kommer de inte upp i närheten av deras kvalité. För många år sedan så var japsbilarna enklare och billigare men de har kommit ikapp (och förbi i vissa fall). Även skoda t.ex. har kommit ikapp och tål väl enklast att jämföras.
Det är i mina ögon inte så konstigt att volvo och saab dras med en hel del "barnsjukdomar" etc. De stora märkena tillverkar så sjukt mycket fler av samma prylar så där upptäcks fel betydligt snabbare och åtgärdas. Volvo och Saab har ju trots allt VÄLDIGT små serier jämfört med många andra.
Jag kan säkert skriva 1000 saker till. Det är inte det att jag hatar Volvo och Saab (iaf inte volvo
![wink](img/smilies/wink.png)
). utan har själv åkt volvo tidigare och så. Men jag funderar lite bara...
Vad tycker och tänker ni?
MVH
Johan