3042
Sök

Audi 100 turbo 91a kallstarten?

1 112 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Jag köpte mig en audi 100 för ett tag sedan men har ett problem! när jag skulle hämta den så blev bilen lite sur när vi skulle starta den å det var kallt! säljaren drog ur kabeln för kall starten (automat chocken) för att bilen skulle bli lättare att starta för mig som var ovan vid bilen! Så då drog han iallafall ur kabeln å jag såg ungefär vart han drog ur den men nu hittar jag inte vart den skall pluggas i igen! någon som vet!?
Senast redigerat av Widowmaker (5 december 2008)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

263 Inlägg
5 december 2008
sitter den inte på ett insugsrör?

Bjuuuu han!!

1 112 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
har legat med lampa nu en timme å försökt hitta någon kontakt men hittar fan inget.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 december 2008
Mvh Tommy

Här sitter den iaf på sugmotorerna.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/515467_mr4d1z.jpg

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (6 december 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 112 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
ser inte alls ut å stämma med min motor! skall försöka fota å visa er!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 december 2008
Widowmaker skrev:
ser inte alls ut å stämma med min motor! skall försöka fota å visa er!

jo jag vet hur en turbo femma ser ut, insuget är ju minst sagt annorlunda. Men nånstans på insuget bör den sitta.

Vad är det för färg på kontakten till att börja med?

Mvh TOmmy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 december 2008
Saxat från ett annat forum

Den sitter på insuget mot toppen och är en elektronisk spridare som bara går vid kallstart(som en choke) sitter med två insex och man kollar den genom att bara lossa och lägga i ett glas och ser spridningen när du kall startar eller "kablar den".

------------

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (6 december 2008)

128 Inlägg
6 december 2008
följ bränsleledningarna en och en så kommer du till slut hamna till en pryl med en blå kontakt med 2 stift i.  tippar på att den sitter i bakkant på insuget lite undanskymd å trängs med vevhusventilationsslangarna.

/Conny

Sök