2128
Sök

Lambda lampan lyser All hjälp är tacksam!!! Bilen är en Volvo 855 T5 R! HJÄLP!!

76 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
Det är inga som helst fel i varken motor/låda. Växlar mjukt och fint,inga missljud Turbon laddar som den ska, ca 0.8 bar men felet är att Lambda lampan lyser pga att en knackgivare signalerar för fel, vilket inte stämmer riktigt då bilen går helt som den ska, som vanligt alltså vad kan det vara för fel?hmm SNÄLLA TIPS TIPS TIPS!!
Senast redigerat av Eddie_06 (3 december 2008)

189 Inlägg
3 december 2008
givaren som är sönder?
vad är det för felkod du får?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 december 2008
Testa mät lambdan iaf. Polaren hade exakt samma fel på sin T5R, fast då slocknade lampan ibland å sen lyste den igen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

205 Inlägg
3 december 2008
Äsch, åk förbi en verkstad, tar 2minuter att släcka den smile

Det gjorde jag på min iaf. Och det var inget fel på den, förmodligen en givare som var kass!

Hojmek
748 Inlägg
3 december 2008
Janosch skrev:

Det gjorde jag på min iaf. Och det var inget fel på den, förmodligen en givare som var kass!

Varför det ? Du kan enkelt släcka den helt själv. Men den lyser ju sällan bara "endå" det är ju antagligen ett fel någonstans.

205 Inlägg
3 december 2008
Bodegan skrev:
Janosch skrev:

Varför det ? Du kan enkelt släcka den helt själv. Men den lyser ju sällan bara "endå" det är ju antagligen ett fel någonstans.

Varför skriver man ens här då? Och inte åker till en jävla bilverkstad och ber dom fixa det då?

76 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
Felkoden visa att det är främre knackgivarsensorn ? Någon som vet något om detta? värdena på bilen är annars normala.

Mvh Eddie

Budbilsglidare
228 Inlägg
3 december 2008
Du har ju ett felkodssystem som indikerar vad som är fel när lampan tänds..  Säger den att det är knacksensorn så är det ju knacksensorn som är felet..

kolla kablage - gör rent kontakteno släck felkoden.

Tänds den igen - byt knacksensor o nollställ igen.

En bil behöver inte gå skit för att en knacksensor strular.

430 Inlägg
3 december 2008
ett tips, kolla till vänster om insuget långt in där, sitter en vaacum slang där vanligt på 850n att de läcker luft å då tänds lamda lampan,

Mopar or no car!

1 Inlägg
6 december 2008
Hade exakt samma fel på min T-5R. Det jag gjorde var att läsa av felkoden, radera den. Sedan dess har den inte tänts igen. wink

2 452 Inlägg
6 december 2008
kolla till vänster om insuget långt in där, sitter en vaacum slang där vanligt på 850 att de läcker luft å då tänds lamda lampan,slangen brukar bli skör där av värmen...

döden kommer tillbaka

908 Inlägg
7 december 2008
tror du är den enda som lyckats skriva en förjävla bra rubrik på en tråd, gz

Sök