Niklas12 skrev:
Lonefox skrev:
Niklas12 skrev:
Jaha e alla plus? Varför går där 2 eller 3 kablar från vissa säkringar då?
Jag hade tänkt ta från något som går på tändningen, sen ska ja öven ha en strömbrytare på det. hade tänkt sätte neon vid fötterna. Vet någon en bra kabel man kan ta då?
Skulle ta från ngt som ej har så mkt belastning, kolla säkringsförteckningarna så ser du vad som är kopplat till vad. Efter strömbrytaren skulle jag haft ett relä som får sin konstantmatning från batteriet istället för säkringsdosan, egen avsäkring på den.
Tycker det är onödigt att felbelasta originalsystemet mer än nödvändigt.
Men det är bara jag
Vad menar du med något som inte har så mkt belastning?
Tex kupéfläkten drar mkt ström = hög belastning.
Defrostern för bakrutan drar mkt ström = hög belastning.
Dessa sitter troligen avsäkrade med 10A säkringar och är ensamna eller delar med maximalt EN annan komponent.
Eller så gör du helt enkelt ngt ÄNNU enklare.....spara ihop lite pengar och boka tid hos ngn för montering av det.
Menar inte att vara elak...vill bara inte riskera att du inte gör ngt fel då du verkar väldigt osäker inom detta.
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP