3281
Sök

Fråga om säkringsboxen?

128 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#1
Jag hade tänkt sno lite ström från en kabel från säkringsboxen. Jag vet inte om detta är en idiotisk fråga men hur vet jag vilka kablar som är plus  där ifrån?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
7 december 2008
#2
Niklas12 skrev:
Jag hade tänkt sno lite ström från en kabel från säkringsboxen. Jag vet inte om detta är en idiotisk fråga men hur vet jag vilka kablar som är plus  där ifrån?

Alla är plus.
Frågan är mer hur mkt du skall belasta det med, och om du vill ha det konstant, ström på radioläge eller tändningsläget.
Vilka som ger vad är enklast att mäta sig fram till.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

128 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#3
Jaha e alla plus?  Varför går där 2 eller 3 kablar från vissa säkringar då?

Jag hade tänkt ta från något som går på tändningen, sen ska ja öven ha en strömbrytare på det. hade tänkt sätte neon vid fötterna. Vet någon en bra kabel man kan ta då?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
7 december 2008
#4
Niklas12 skrev:
Jaha e alla plus?  Varför går där 2 eller 3 kablar från vissa säkringar då?

Jag hade tänkt ta från något som går på tändningen, sen ska ja öven ha en strömbrytare på det. hade tänkt sätte neon vid fötterna. Vet någon en bra kabel man kan ta då?

Skulle ta från ngt som ej har så mkt belastning, kolla säkringsförteckningarna så ser du vad som är kopplat till vad. Efter strömbrytaren skulle jag haft ett relä som får sin konstantmatning från batteriet istället för säkringsdosan, egen avsäkring på den.
Tycker det är onödigt att felbelasta originalsystemet mer än nödvändigt.
Men det är bara jag wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

128 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#5
Lonefox skrev:
Niklas12 skrev:
Jaha e alla plus?  Varför går där 2 eller 3 kablar från vissa säkringar då?

Jag hade tänkt ta från något som går på tändningen, sen ska ja öven ha en strömbrytare på det. hade tänkt sätte neon vid fötterna. Vet någon en bra kabel man kan ta då?

Skulle ta från ngt som ej har så mkt belastning, kolla säkringsförteckningarna så ser du vad som är kopplat till vad. Efter strömbrytaren skulle jag haft ett relä som får sin konstantmatning från batteriet istället för säkringsdosan, egen avsäkring på den.
Tycker det är onödigt att felbelasta originalsystemet mer än nödvändigt.
Men det är bara jag wink

Vad menar du med något som inte har så mkt belastning?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
7 december 2008
#6
Niklas12 skrev:
Lonefox skrev:
Niklas12 skrev:
Jaha e alla plus?  Varför går där 2 eller 3 kablar från vissa säkringar då?

Jag hade tänkt ta från något som går på tändningen, sen ska ja öven ha en strömbrytare på det. hade tänkt sätte neon vid fötterna. Vet någon en bra kabel man kan ta då?

Skulle ta från ngt som ej har så mkt belastning, kolla säkringsförteckningarna så ser du vad som är kopplat till vad. Efter strömbrytaren skulle jag haft ett relä som får sin konstantmatning från batteriet istället för säkringsdosan, egen avsäkring på den.
Tycker det är onödigt att felbelasta originalsystemet mer än nödvändigt.
Men det är bara jag wink

Vad menar du med något som inte har så mkt belastning?

Tex kupéfläkten drar mkt ström = hög belastning.
Defrostern för bakrutan drar mkt ström = hög belastning.
Dessa sitter troligen avsäkrade med 10A säkringar och är ensamna eller delar med maximalt EN annan komponent.

Eller så gör du helt enkelt ngt ÄNNU enklare.....spara ihop lite pengar och boka tid hos ngn för montering av det. smile Menar inte att vara elak...vill bara inte riskera att du inte gör ngt fel då du verkar väldigt osäker inom detta.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

128 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#7
Lonefox skrev:
Niklas12 skrev:
Lonefox skrev:

Skulle ta från ngt som ej har så mkt belastning, kolla säkringsförteckningarna så ser du vad som är kopplat till vad. Efter strömbrytaren skulle jag haft ett relä som får sin konstantmatning från batteriet istället för säkringsdosan, egen avsäkring på den.
Tycker det är onödigt att felbelasta originalsystemet mer än nödvändigt.
Men det är bara jag wink

Vad menar du med något som inte har så mkt belastning?

Tex kupéfläkten drar mkt ström = hög belastning.
Defrostern för bakrutan drar mkt ström = hög belastning.
Dessa sitter troligen avsäkrade med 10A säkringar och är ensamna eller delar med maximalt EN annan komponent.

Eller så gör du helt enkelt ngt ÄNNU enklare.....spara ihop lite pengar och boka tid hos ngn för montering av det. smile Menar inte att vara elak...vill bara inte riskera att du inte gör ngt fel då du verkar väldigt osäker inom detta.

Jaha okej tongue NJa ja får se hur jag gör. Men tack för hjälpen smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
7 december 2008
#8
Niklas12 skrev:
Lonefox skrev:
Niklas12 skrev:

Vad menar du med något som inte har så mkt belastning?

Tex kupéfläkten drar mkt ström = hög belastning.
Defrostern för bakrutan drar mkt ström = hög belastning.
Dessa sitter troligen avsäkrade med 10A säkringar och är ensamna eller delar med maximalt EN annan komponent.

Eller så gör du helt enkelt ngt ÄNNU enklare.....spara ihop lite pengar och boka tid hos ngn för montering av det. smile Menar inte att vara elak...vill bara inte riskera att du inte gör ngt fel då du verkar väldigt osäker inom detta.

Jaha okej tongue NJa ja får se hur jag gör. Men tack för hjälpen smile

Hoppas det gav lite mer kött på benen iaf.
Är lite svårt för mig att förklara via bara text..... :S

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP


Sök