2911
Sök

Katalysator

18 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Har en mercedes 300e - 90 som har börjat " tappa kraft " Man kan ligga på 100 och sedan känns det precis som det suger tag i nåt och går lite tyngre i nån minut och sedan släpper det..
Ha börja fundera om det kan vara så att katalysatorn är tätt?
Kan det vara så?
Går dem att rengöra/rensa själv?
Något som har någon annan fundering på vad de kan vara?

Entreprenör
1 784 Inlägg
9 december 2008
#2
Scharlotte skrev:
Hej!

Har en mercedes 300e - 90 som har börjat " tappa kraft " Man kan ligga på 100 och sedan känns det precis som det suger tag i nåt och går lite tyngre i nån minut och sedan släpper det..
Ha börja fundera om det kan vara så att katalysatorn är tätt?
Kan det vara så?
Går dem att rengöra/rensa själv?
Något som har någon annan fundering på vad de kan vara?

Om katten e tät så skulle den inte gå bra alls...om den mot förmodan e tät så e de bara att byta för den e nog slut i själva paketet..i burken..beroende på om de e keramisk eller ej...den kan ju spricka och bli flera delar å täppa till men då borde de skramla om den..metallisk e lite slitstarkare ..

18 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#3
mrbuggy skrev:
Scharlotte skrev:
Hej!

Har en mercedes 300e - 90 som har börjat " tappa kraft " Man kan ligga på 100 och sedan känns det precis som det suger tag i nåt och går lite tyngre i nån minut och sedan släpper det..
Ha börja fundera om det kan vara så att katalysatorn är tätt?
Kan det vara så?
Går dem att rengöra/rensa själv?
Något som har någon annan fundering på vad de kan vara?

Om katten e tät så skulle den inte gå bra alls...om den mot förmodan e tät så e de bara att byta för den e nog slut i själva paketet..i burken..beroende på om de e keramisk eller ej...den kan ju spricka och bli flera delar å täppa till men då borde de skramla om den..metallisk e lite slitstarkare ..

Okej jag får kolla det alltså..! Tack för svaret!


Sök