2947
Sök

Dieselvärmare Volvo V70-98.

4 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
Hej!
Nu har jag snart provat med att byta alla delar på min dieselvärmare, men utan resultat. Som sagt så har jag en Volvo V70-98 Tdi med en Volvo original värmare. Jag har bytt glödstift, flamvakt, 2 relän till fläkten, provat en ny centralenhet, provat en ny display, nollat felkoder men liktväl funkar den inte!!! Det enda som händer är att kupéfläkten går hela tiden...För att få den tyst är jag tvungen att koppla ur kontakten till centralenheten. Jag har även provat att koppla bort andra kontakter i bilen som kan ha samma säkring. (Nr 16). Nån som har några tips? Annars så måste bilen in till Volvo och det kan kanske bli dyrt...
Tacksam för svar!
Mvh
B-O

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
16 februari 2007
Du tror inte att det hade varit billigare att lämna in den från början, öppenbarligen var det inget fel på de komponenter du bytte.

Att fläkten går är normalt.
Tickar det under bilen, alltså går bränsle pumpen?
Vad får du för felkoder?

När du bytte styrdonet till värmaren, gjorde du en "omladdning" av mjukvara?

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

One Man Clan
4 287 Inlägg
16 februari 2007
hmm Hur ser koppen och rotorn ut (inne i värmaren) ? på dom nya  e de rätt vanligt att dom lossnar och då blir de ingen värme ... för då bara rinner soppan rakt igenom värmaren typ ..kollat något på de ?

3 Inlägg
12 december 2008
Hej.
Bättre sent än aldrig.

Kolla spänningen vid värmaren och som sagt tidigare, kolla så att turbolatorn inne i brännkammaren inte lossnat.
Mvh

Sök