4058
Sök

Låter illa från vänster bakdäck.

38 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
Har en mazda 323 -93 som låter förjävla illa från vänster bakdäck. Det dunkar o slår som fan, får nästan ont i hjärtat så illa det låter. Någon som vet vad det kan vara?? kan det vara så enkelt att dämparn är slut, eller kan det vara nåt lager som börjat säcka ihop?

Hoppas någon kan helpa mig!!

Saabvilde!
1 708 Inlägg
12 december 2008
Låter som ett hjullager!

Hissa upp bilen och snurra på hjulet. lyssna/känn efter vibrationer och oljud.

Mvh Michael.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

38 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
Tack för svar Micke smile   hrm byta hjullager verkar vara ett helvete.....  Är inte jätte duktig på mecka men har inte tummen i arslet. Måste man ha massa special verktyg o skit för att lyckas få bort lagret??

Saabvilde!
1 708 Inlägg
12 december 2008
PPE skrev:
Tack för svar Micke smile   hrm byta hjullager verkar vara ett helvete.....  Är inte jätte duktig på mecka men har inte tummen i arslet. Måste man ha massa special verktyg o skit för att lyckas få bort lagret??

Okej! Är det skivbromsar bak på bilen? har du tur kan du få tag på ett begagnat nav (med ett fräscht lager då) och sätta dit det istället! Det är enkelt bara man tänker sig fär när man passar in det nya navet!

Lycka till! smile

Mvh Michael!

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 december 2008
Dunkandet är nog inget hjujullager.. Du har händelsevis inte bytt till vinterädck nyligen och glömt dra/dragit för löst/rost på centrumringen så det inte ligger an mot navet?

1 749 Inlägg
13 december 2008
Hur är fjädringen på den?
Stenhård??

På min 323 som jag hade förra vintern så var dämparna slut och när det blev kallt så frös de och klunkade och small.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Sök