2105
Sök

Ta av topp på min 740?

94 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Hejjsan, tänkte slänga av toppen nu när man renoverar den lite. Vilka verktyg ska man använda? testade lite snabbt med en hylsa och en stor spärrnyckel men hylsan sprack direkt lol Eine b23 sitter i belen.

Entreprenör
1 784 Inlägg
14 december 2008
B23 skrev:
Hejjsan, tänkte slänga av toppen nu när man renoverar den lite. Vilka verktyg ska man använda? testade lite snabbt med en hylsa och en stor spärrnyckel men hylsan sprack direkt lol Eine b23 sitter i belen.

Du får nog skaffa riktiga verktyg först å främst..big_smile

730 Inlägg
14 december 2008
De måste ha varit en dålig hylsa.
Du behöver inga special verktyg för att skruva av toppen.

Prova med en annan hysa.

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

94 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
B23 skrev:

Ja som du läste så undrade jag vilka:P Jag har tillgång till en del verktyg men det är inte brådskande att ta av den.

94 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
YeahBitch skrev:

Prova med en annan hysa.

Haha, det var med en bacho hylsa om jag inte minns fel. Ett bra märke alltså^^

Entreprenör
1 784 Inlägg
14 december 2008
B23 skrev:
mrbuggy skrev:
B23 skrev:

Ja som du läste så undrade jag vilka:P Jag har tillgång till en del verktyg men det är inte brådskande att ta av den.

Alltså..inte för att jävlas men kan du inte avgöra verktygsvalet så e väl frågan....!

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
14 december 2008
Nä, med en vanlig hylsnyckelsats får man ju av ett topplock på en timme eller två utan nåra problem. De är ju då man monterar tillbaka den som man ska ha i åtanke att allt ska momentdras osv.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

94 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
B23 skrev:
mrbuggy skrev:

Alltså..inte för att jävlas men kan du inte avgöra verktygsvalet så e väl frågan....!

hahaha, jo själva verktyget är väl fan klart att jag kan avgöra men tänkte emr på märken, eftersom min bacho hylsa spräcktes:)

94 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Smedhult skrev:
B23 skrev:
YeahBitch skrev:

Prova med en annan hysa.

Haha, det var med en bacho hylsa om jag inte minns fel. Ett bra märke alltså^^

fabriksfel isåfall. för visst dom sitter hårt men inte så hårt;) ta en krafthylsa nästa gång då så lovar ja att spärren går av före hylsan spricker;)

Okej, skönt att höra:) Men får väl fixa fram några andra hylsor:) Tacl för hjälpen!

94 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Smedhult skrev:
B23 skrev:
mrbuggy skrev:

hahaha, jo själva verktyget är väl fan klart att jag kan avgöra men tänkte emr på märken, eftersom min bacho hylsa spräcktes:)

Krafthylsa!

jag har tittat efter det tidigare, men bara i några affärer, skulle du kunna tipsa om någon?

94 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Smedhult skrev:
B23 skrev:
Smedhult skrev:

Krafthylsa!

jag har tittat efter det tidigare, men bara i några affärer, skulle du kunna tipsa om någon?

Biltema har;) säkerligen mekonomen, autoexperten mm också;)

Okej, tack så Mycket:)

blacken
14 december 2008
B23 skrev:

En gängtapp också för att rensa gänghålen i blocket, även en "klickskrapa" för att få bort all gammal packning som sitter kvar..

551 Inlägg
14 december 2008
krafthylsa hit o dit, jag fick av min topp på 740 med en BILTEMA hylsa som de va spricka i.. behövs inga rejäla grejer, går med 1/4 tum också om man vill tongue men ta bara vilken hylssats som helst.

You can't B serious, oh K

12 086 Inlägg
14 december 2008
marven skrev:
krafthylsa hit o dit, jag fick av min topp på 740 med en BILTEMA hylsa som de va spricka i.. behövs inga rejäla grejer, går med 1/4 tum också om man vill tongue men ta bara vilken hylssats som helst.

Instämmer, det är ju lixom inga krafter.. typ M12 max i toppbultarna

Drar man sönder en hylsa med handkraft är de fel på hylsan, det är omöjligt.
Kör man med muttersmack därimot kan vanliga hylsor spricka om de är utmattade.

Jag har fkt vridit en förlängare en gång, men det va stans skitkvalite och jag skulle ha dän hjulmuttrar.
Bahco får räknas som toppkvalite och ska definitivt inte spricka när man lyfter av en topp.

Sök