2548
Sök

Stereokablarna, hur ska dem kopplas in?

139 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
--------------------------------------------------------------------------------

förra ägaren hade kopplat ihop kablarna so mgår fårn bilens elsystem till stereon på ett riktigt taskigt sätt sladdarna lossnade. Så nu håller jag o farsan på att knipsa bort alla kablar från alla jävla sockerbitar och löda ihop dem med ISO kabelhärvan som sitter mellan stereon och kablarna osm går till bilens kabelhärva. Men vad går alla sladdar till?

Finns ju flera olika röda och har även hört att en svart kabel är en plus kabel till och med.

Ingen som har en bra beskrivning?

94 Inlägg
14 december 2008
Vad är det för bil?

139 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
opel calibra 16v, glömde säga det.

2 638 Inlägg
14 december 2008
Angående din andra tråd, ta bort den innan någon skriver i den. Man kan ju radera sin tråd om ingen skrivit i den.

Sen, menar du att du vill veta vad som ska vara till vad utifrån vad det är för färg på kabeln?
Senast redigerat av Aker_s40 (14 december 2008)

139 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
ja precis, kablarna som går från bilens elsystem stämmer inte alls överens med stereokablarna.

oo=00=oo
374 Inlägg
14 december 2008
Då är det bara att ta fram mulitmetern och börja mäta sig fram till vilken kabel som är vilken.

Freude am fahren!

1 142 Inlägg
14 december 2008
varför fixa du inte kablarna 1 och 1 då hade du vetat vad dom gick till

139 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
msjuan skrev:
Då är det bara att ta fram mulitmetern och börja mäta sig fram till vilken kabel som är vilken.

hur ska jag mäta högtalarkablarna då? Dem behöver väl spänning?roll

21 761 Inlägg
14 december 2008
Använd vanlig resistansmätning. Se till att den kabel som du mäter på är losstagen i båda ändar, dvs att den inte sitter ansluten i någonting, annars kan mätningarna bli lite missvisande. smile

oo=00=oo
374 Inlägg
14 december 2008
Elitemaster skrev:
hur ska jag mäta högtalarkablarna då? Dem behöver väl spänning?roll

Drönirettab skrev:
Använd vanlig resistansmätning. Se till att den kabel som du mäter på är losstagen i båda ändar, dvs att den inte sitter ansluten i någonting, annars kan mätningarna bli lite missvisande. smile

Om jag inte tänker helt fel så behöver du inte ens ta isär kablarna vid högtalaren, vid resistansmätning så går mätströmmen igenom högtalaren och tillbaka fram till stereon.

Freude am fahren!

Sök