2845
Sök

Laga rost i golvet på en 244 -79

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Hallå boyz and girlz!

Köpte mig en 244DL -79 igår och såg att det var ett ganska stor rost hål cirka 4 cm i diameter i golvet bak.
Tänkte nu kolla vad tycker ni är lättast att göra?
Skall jag byta plåten bak eller skall jag bara klåpa ihop det för bilen skall besiktas nu nästa vecka, det skall hålla i genom besiktningen.

Hittade ingen klok tråd om just "golv byte" när det handlade om rost så jag kastade upp en om just det!

Tack på förhand! smilewink

God Jul & Gott Nytt År btw!!lolcool
Senast redigerat av LINGSTROM (20 december 2008)

OpelFredrik
20 december 2008
Lättast är väll att kapa ut en fyrkant där hålet är och punkta dit en bit plåt som du sen slipar till lite och målar på med underredsmassa.. Detta borde funka och hålla några år iaf

//Fredrik

Leg. Bilplågare
74 Inlägg
20 december 2008
Beror väl på om det är i några pressningar eller bara slät plåt............kapa ur tills du är i frisk påt och slipa rent........på båda sidor.......klipp till en plåt som är 1cm större än hålet..........falsa kanterna och lägg dit o punkta med ca 1-2 cm imellan........dra på en bra grundfärg typ kallgalv i 2-3 lager....dra på en täckfärg och sen spryta eller pensla på F40........typ underreds massa fast i lite mer flytande form.
Skit enkelt o ser bra ut...............med fördel kan du kitta skarvarna med karosseri kitt.
Blir hur bra som helst.

Lakhea Racing do it hard.

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Okej, då får jag ta och byta till frisk plåt, jobbigt men vafan tongue

Måste ju ha den besiktad så. tongue

Tack för hjälpen folket! smile

Sök