2309
Sök

Shark Slutsteg osv..

26 Inlägg
17 maj 2006
Trådstartare
God kväll!

Jag har kikat en del på steg av märket Shark och lite andra sånna märken som är nya och inte så kända, iaf för mig.

I deras beskrivningar så levererar dom tonvis med effekt för en väldigt billig summa gämnfört med andra kända märken.

Så nu är min fråga, är dessa effekt-siffror bara några ''dröm-siffror'' eller är dom så pass nya märken och vill erbjuda extremt mycket för pengarna för att komma in på den stora marknaden?

Just nu är jag rätt ovetande och lite drastisk gällande dessa steg och dess kraft och kvalité!

Någon som kan hjälpa mig med detta? Är dem värkligen så bra som det står ?

Mvh B

Att köpa högtalare/Slutsteg efter Watt är som att köpa bil efter Hästkrafter

Jag tycker om öl

6 851 Inlägg
17 maj 2006
Det är bara "drömsiffror". tror inte du kan hitta dessa 2x2000watt. att de sedan är avsäkrade med 2x25A säkringar gör ju saken ännu bättre..
Men sök här på "sharksteg" eller liknande så hittar du nog endel..

26 Inlägg
17 maj 2006
Trådstartare
Nästa fråga, hur söker man på ''sökord'' i forumet?

Är jag blind och dum eller är det inte så lätt som man tror första gången att veta? big_smile

Jag tycker om öl

20 Inlägg
17 maj 2006
Jag hade ett Sharksteg innan och vi snackar verkligen låtsatseffekt, men det fungerade bra iallafall smile

21 761 Inlägg
17 maj 2006
bazemaker skrev:
Nästa fråga, hur söker man på ''sökord'' i forumet?

Är jag blind och dum eller är det inte så lätt som man tror första gången att veta? big_smile

Nej, jag lovar att du inte är dum.
Skriv bara "shark" i rutan "sök ord" och klicka sedan bara på "skicka" längst ner. Det räcker med det, du behöver inte fylla i de andra rutorna.

781 Inlägg
18 maj 2006
låsas siffro jo det stämmer men det är inte avsäkrat med 25 amp säkring..

mitt steg funkar hur bra som helst helnöjd för dom pengarna..

733 Inlägg
25 maj 2006
sharkstegen har knappast 2*25 ampere... min bror hade ett shark steg på 1600 watt, 2*80 amp... han drev 2 STYCKEN Kicker 12:or L7... haha sug på den.. mds o pioneer kan bajsa ner sig....

M.v.h. Emil

859 Inlägg
25 maj 2006
thulle1 skrev:
sharkstegen har knappast 2*25 ampere... min bror hade ett shark steg på 1600 watt, 2*80 amp... han drev 2 STYCKEN Kicker 12:or L7... haha sug på den.. mds o pioneer kan bajsa ner sig....

Ja jag kan driva min bas med CD spelaren också. Hur bra, det är en annan sak.

MVH Theo

13 Inlägg
25 maj 2006
"kalle anka" watt brukar vi kalla de smile

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
25 maj 2006
thulle1 skrev:

Och sen när blev MDS och Pioneer "referensen" ?

För övrigt kan du hälsa brorsan din att han har inte i närheten av 1600W ur det steget.  Enkel matematik om man kan nåt.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

6 851 Inlägg
25 maj 2006
thulle1 skrev:

För att driva Kickers L7 12" så räcker det med 100W (ej Kalle watt) för att de skall spela på "bra". så det säger inte så mycke om din brors Sharksteg (inte mer än att det kanske ger runt 100W iaf. fast specad till 1600W)
**Sug på den du, själv**..

10 287 Inlägg
26 maj 2006
Om det är någon som har bajsat så är det nog katten som har bajsat i sandlådan dit denna tråd verkar vara på väg.

Det är synd om Bazemaker som ställde en seriös fråga och är värd ett vettigt svar. Jag hoppas att ha kan läsa mellan dyngan och förstå att det är skrytwatt.

Tråd låst.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök