2825
Sök

Volvo 760 startar inte

9 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Som sagt min volvo 760 startar inte det är en -85a med en b230et motor.Jag har konstaterat att det inte kommer nå gnistor från tändsiften så jag har bytt tändstift tändkablar tändfördelare rotor tändspole och den startar ändå inte den skrattar bara.Då tänkte jag byta hallgivare men jag hittade då ingen sån och tändmodulen har jag då ingen aning om vart den sitter jag vet den ska sitta på vänster sida på skärmen men den finns inte där.
Finns det någon som kan ha några tips?

30 Inlägg
20 december 2008
Tja på min b230et va de bränslerelät som va kasst tydligen så stänger de av tändningen när de e trasigt du kan ju prova o byta de de e ju enkelt om de nu e de

812 Inlägg
20 december 2008
du har väl 2st givare på svenghjulet?

man lever bara en gång..

9 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
ska ta gå ut och prova byta relät.

vad är det för givare?

9 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
det är inte bränslerelät

908 Inlägg
20 december 2008
när hände detta ? kan vara bra att veta..

9 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
den började jävlas för ca 2-3 veckor sen det small till då jag skulle till jobbet sen så startade den på jobbet så jag kunde fara och besikta den körde hem nästa dag stendöd testa starta den då jag kom hem och då funka den nästa morgon död igen och nu har den varit död sen dess den skrattar bara.

when ever - were ever
513 Inlägg
21 december 2008
Har varit med om det där på ett antal 760.

Dom startade enbart med kablar ELLER om man satte ström direkt till startmotorn.
Löstes med en startknapp på instrummentpanelen. Slå på tändningen o tryck på knappen så startar den direkt.

Varför vet ingen.

En del av bilarna gick om man bytte till ett nytt friskt batteri.

35 Inlägg
21 december 2008
det är mycket möjligt att det är tändmodulen. den sitter långt fram på vänster skärm (innuti bilen sett) . det är möjligt att det är nåt som döljer den exempelvis spolarvätskebehållaren eller batteriet.

5 Inlägg
21 december 2008
polaren hade samma fel på sin, va en kabel till spolen som låg och jordade i karossen

9 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
mickefixare skrev:
Har varit med om det där på ett antal 760.

Dom startade enbart med kablar ELLER om man satte ström direkt till startmotorn.
Löstes med en startknapp på instrummentpanelen. Slå på tändningen o tryck på knappen så startar den direkt.

Varför vet ingen.

En del av bilarna gick om man bytte till ett nytt friskt batteri.

Jag har inte testat att sätta ström direkt, men jag har ett nytt batteri och det gav ändå ingeting.

9 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
Joby skrev:
det är mycket möjligt att det är tändmodulen. den sitter långt fram på vänster skärm (innuti bilen sett) . det är möjligt att det är nåt som döljer den exempelvis spolarvätskebehållaren eller batteriet.

Jag har letat väldigt noga och jag har inte hittat nån tändmodul jag har även ingen hallgivare vet ej om dom hör ihop.

9 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
wasman131 skrev:
polaren hade samma fel på sin, va en kabel till spolen som låg och jordade i karossen

Båda kablarna som går till spolen på min bil försvinner in i en kabelhärva som går in i kupen så jag kan inte tänka mig att nån av dom jordar.

Sök