2544
Sök

Lufmasse mätare volvo 740 trasig ?

27 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Hej! jag har en 740 som inte vill starta! den gick fint dagen innan sen stod den en natt sen var den  jätte seg startad men gick igång efter ett tag!då gick den ryckigt sen dog den bara!provade å starta den igen.den tänder inte alls inte ens med start gas ? sen provade jag med en annan som funkar och den gick lika dant ? :S vet nån vad det är för fel ? Tacksam för svar smile

Mvh Tobbe

Volvoskadad
6 017 Inlägg
22 december 2008
ett tips är ju att söka lite finns sånnahär trådar i oändlighet

Jonas

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
23 december 2008
volvo_740_G skrev:
Hej! jag har en 740 som inte vill starta! den gick fint dagen innan sen stod den en natt sen var den  jätte seg startad men gick igång efter ett tag!då gick den ryckigt sen dog den bara!provade å starta den igen.den tänder inte alls inte ens med start gas ? sen provade jag med en annan som funkar och den gick lika dant ? :S vet nån vad det är för fel ? Tacksam för svar smile

Mvh Tobbe

Ja förstod inte de dära sista hmm Funkade den med den andra du prövade med eller var den fortfarande död?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

94 Inlägg
23 december 2008
Du kan ju alltid plocka loss LMMen Och kolla i den. Det ska sitta en liten "tråd" i den, om den är av så fungerar den inte

Tottis_vbg
23 december 2008
prova byta hallgivare. e det en årsmodell 88 A så sitter den i fördelaren (går ett kontaktstycke till fördelaren då med 3 kablar i) e det en nyare 740 sitter den på sprängkåpan bakom toppen. bara ett litet tips. eller ta loss fördelarlocket å kolla skicket på det. kan även läcka in olja där ifrån toppen om o-ringen e dålig.
Senast redigerat av Tottis_vbg (23 december 2008)

bonntrimmare
655 Inlägg
23 december 2008
När du stänger av bilen ska ochså den lilla tråden i LMM "glöda" då den bränner bort smuts från den gör den inte de så e den kapputt , Gör den de så e de nåt annat som e fel tongue

865 Inlägg
23 december 2008
patrikhornfeldt skrev:
volvo_740_G skrev:
Hej! jag har en 740 som inte vill starta! den gick fint dagen innan sen stod den en natt sen var den  jätte seg startad men gick igång efter ett tag!då gick den ryckigt sen dog den bara!provade å starta den igen.den tänder inte alls inte ens med start gas ? sen provade jag med en annan som funkar och den gick lika dant ? :S vet nån vad det är för fel ? Tacksam för svar :)

Mvh Tobbe

Ja förstod inte de dära sista :/ Funkade den med den andra du prövade med eller var den fortfarande död?

han kanske testade en annan bil eller nått :lol:

27 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
no_fake skrev:
patrikhornfeldt skrev:
volvo_740_G skrev:

Mvh Tobbe

Ja förstod inte de dära sista hmm Funkade den med den andra du prövade med eller var den fortfarande död?

han kanske testade en annan bil eller nått lol

Jag Provade med en fungerande Lmm och den gick lika dant

27 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
B23 skrev:
Du kan ju alltid plocka loss LMMen Och kolla i den. Det ska sitta en liten "tråd" i den, om den är av så fungerar den inte

det sitter 3 trådar i den

27 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Tottis_vbg skrev:
prova byta hallgivare. e det en årsmodell 88 A så sitter den i fördelaren (går ett kontaktstycke till fördelaren då med 3 kablar i) e det en nyare 740 sitter den på sprängkåpan bakom toppen. bara ett litet tips. eller ta loss fördelarlocket å kolla skicket på det. kan även läcka in olja där ifrån toppen om o-ringen e dålig.

aa okej det ska jag göra ! för misstänker att det är nåt med tändningen! för precis när jag vrider av nyckeln så tänder den till

27 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
volvo_740_G skrev:

Mvh Tobbe

Provade med en annan LMM smile

Sök