3053
Sök

Shortshift till S40 T4 -01+?? Någon som har några ideer? Har en del själv men..

16 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Tjena jag har kollat runt lite och hittade lite om shortshift trådar här inne men ingen om s40.

Har själv tagit av en bit av växel stången för att kunna kolla. Verkar ganska enkelt i teorin men det vet ju alla tongue

Finns bara en stor fråga. All jäkla plast på stången som man inte kan ta av på något vettigt sätt förhindrar svets lite gran i mina ögon.

Har därför börjat fundera på att kapa stången på mitten (den delen mellan kul leden och neråt) För att borra ur och gänga ihop dom sen med en bit rör på avsed längd ca 8-10 mm för att förhindra eventuella snedragningar och sedan limma gänger och rörbiten med tex PL400.

Någonsom direckt kan se ett fel i detta? Eller har andra ideer?

Lägger upp en bild på stången och ett svart märke där jag tänkt kapa den

https://www1.garaget.org/gallery/archive/105721/tn_526321_7lwpjo.jpg

495 Inlägg
23 december 2008
finns det inga shortshifts som passar på en s40 då? låter ju lite dumt att kapa och klistra..

mig <3 vtec = sant

Entreprenör
1 784 Inlägg
23 december 2008
Vincent_S40 skrev:
Tjena jag har kollat runt lite och hittade lite om shortshift trådar här inne men ingen om s40.

Har själv tagit av en bit av växel stången för att kunna kolla. Verkar ganska enkelt i teorin men det vet ju alla tongue

Finns bara en stor fråga. All jäkla plast på stången som man inte kan ta av på något vettigt sätt förhindrar svets lite gran i mina ögon.

Har därför börjat fundera på att kapa stången på mitten (den delen mellan kul leden och neråt) För att borra ur och gänga ihop dom sen med en bit rör på avsed längd ca 8-10 mm för att förhindra eventuella snedragningar och sedan limma gänger och rörbiten med tex PL400.

Någonsom direckt kan se ett fel i detta? Eller har andra ideer?

Lägger upp en bild på stången och ett svart märke där jag tänkt kapa den

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 7lwpjo.jpg

Tyvärr inga tips förutom: glöm pl 400 eller liknande..Svets som gäller.!

16 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Aj då glömde lägga till att jag ska gänga staven och skruva ihop båda delarna och använda rörbiten som fixering och stabilitet.

Och nej det finns vad jag kan hitta ingan shortshifts till s40 att köpa sad

Dock MR Buggy om du kollar på den så kan det bli ganska ödestiget eftersom delen som i så fal ska svetsas inte är mer än 40 mm lång. Värmespridningen i godset eftersom det är 12mm kommer att bli ganska intensiv och möjligen skada plasten?
Senast redigerat av Vincent_S40 (23 december 2008)

Sök