expect1991
Visst är det som du säger att det inte går att uppgradera grafiken i en Imac men i macpro går det bra, men även där måste du välja det som är avsett för macpro.
Men när du beställer macpro kan du välja grafik kort som heter Nvidia Quadro FX för 24920kr extra.
Det har 1,5Gb grafik minne och är väl toksnabbt antar jag, måste duga åt en gamer!
Som då kan köra dubbla 30" skärmar i 150fps gissar jag
Läste någonstans att det var en amerikansk datatidning som hade testat fram den snabbaste Vista maskinen.
Det är en MAC PRO !!!! Så det är nog bland det snabbaste du kan hitta på marknaden med 8x3,2Ghz xeon proccesorer och 32Gb ram-minne osv till en bra pris runt 140000kr
Men jag tror att det är just det begränsade utbudet som gör stabiliteten i mac. de kan testa drivrutiner och program med några grafikkort istället för 150modeller av grafikkort eller ljudkort eller moderkort som ska funka med windows. Där testar man så det funkar ok i några veckor kanske så får det duga, Det blir för dyrt att prova ut allting i månader för de sista 10% stabilitet.
VAA det går väl inte att slänga in MAC OS var som helst, visst jag vet flera som försöker och några har lyckats