2810
Sök

Köpa ny dator vad skall jag ha?

1 814 Inlägg
29 december 2008
Mac är stabilt, ska du bra surfa o kolla på film o liknande o kanske redigera är mac helrätt, men spelar du är det vista som gäller

2 665 Inlägg
29 december 2008
Ja så är det! För en inbiten gamer är det nog inte rätt val. Om man inte köper en playstation samtidigt som macen.

Rquired  Det är väl så det brukar vara med windows, starta om så ordnar det sig.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 december 2008
Rickard-v skrev:
Ja så är det! För en inbiten gamer är det nog inte rätt val. Om man inte köper en playstation samtidigt som macen.

Rquired  Det är väl så det brukar vara med windows, starta om så ordnar det sig.

Jo tyvärr men man har vant med åren tongue
Men antingen skärper microsoft sig eller så kommer Apple växa på spelmarknaden, så det hela löser sig väl nån gång.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 814 Inlägg
29 december 2008
Rquired skrev:
Rickard-v skrev:

Men antingen skärper microsoft sig eller så kommer Apple växa på spelmarknaden, så det hela löser sig väl nån gång.

Fast det går inte att uppgradera grafiken på samma sätt i en mac som i en PC, i en pc kan du ta vilket grafikkort som helst som ditt nätagg klarar och som din MB tar "emot"

Mac kan ju bli knepigt hmm, sen får man bättre spelprestanda på PC

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 december 2008
expect1991 skrev:
Rquired skrev:
Rickard-v skrev:

Fast det går inte att uppgradera grafiken på samma sätt i en mac som i en PC, i en pc kan du ta vilket grafikkort som helst som ditt nätagg klarar och som din MB tar "emot"

Mac kan ju bli knepigt hmm, sen får man bättre spelprestanda på PC

Det går ju att slänga Mac OS i vilken dator som helst? Så länge det finns drivisar så...
Men på en iMac eller så är det kanske svårare

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 665 Inlägg
29 december 2008
expect1991

Visst är det som du säger att det inte går att uppgradera grafiken i en Imac men i macpro går det bra, men även där måste du välja det som är avsett för macpro.
Men när du beställer macpro kan du välja grafik kort som heter Nvidia Quadro FX för 24920kr extra.
Det har 1,5Gb grafik minne och är väl toksnabbt antar jag, måste duga åt en gamer!
Som då kan köra dubbla 30" skärmar i 150fps gissar jag

Läste någonstans att det var en amerikansk datatidning som hade testat fram den snabbaste Vista maskinen.
Det är en MAC PRO !!!! Så det är nog bland det snabbaste du kan hitta på marknaden med 8x3,2Ghz xeon proccesorer och 32Gb ram-minne osv till en bra pris runt 140000kr

Men jag tror att det är just det begränsade utbudet som gör stabiliteten i mac. de kan testa drivrutiner och program med några grafikkort istället för 150modeller av grafikkort eller ljudkort eller moderkort som ska funka med windows. Där testar man så det funkar ok i några veckor kanske så får det duga, Det blir för dyrt att prova ut allting i månader för de sista 10% stabilitet.

VAA det går väl inte att slänga in MAC OS var som helst, visst jag vet flera som försöker och några har lyckats

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Piratpartiet
339 Inlägg
30 december 2008
Jag har en mac pro, var lite dyrare än alla andra datorer jag har haft. Förstår inte hur folk kan använda windows...

http://www.youtube.com/watch?v=sfv3TBf8Aig

Sök