2900
Sök

Åka till köparen?

6 851 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Mobeerg skrev:
Jag skulle åka big_smile
En gratis utflykt!^

Det jobbiga är ju att ta sig hem.. men finns ju tåg osv.

Lycka till

Ja det är så jag tänker oxå..Kommer pengarna in under kvällen så åker jag imorgon. Hem kommer man alltid, atingen med bilen eller oxå med pengar och då finns det som du skriver, tåg.
Kan va kul att resa runt lite, även om det bara blir till sthlm.

333 Inlägg
7 januari 2009
Om man får en vettig summa pengar i förskott som täcker bensin fram och tillbaka och lite till så hade nog jag åkt om jag har tid. "Handpenningen" kan man sen dra av på priset vid eventuellt köp och blir det inget köp så har man iallafall fått bensinen betald plus lite extra som plåster på såren för att man tog sig tid och åkte.
Senast redigerat av yakozan (7 januari 2009)

1 210 Inlägg
7 januari 2009
nej då kommer de bara bli en massa onödigt prutande från hans sida för han vet att du är "desperat" att sälja... åka 35 mil för att bli av med bilen... halva vägen var lr så får de vara enligt mig.

lycka till smile

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
7 januari 2009
Får du bensinpengar innan hade jag åkt, inte annars. Sålänge han inte trycker upp en pistol i ansiktet på dig när du kommer kan du ju alltid ta bilen med dig hem igen om han prutar förjävligt.

1 210 Inlägg
7 januari 2009
R_fused skrev:
Får du bensinpengar innan hade jag åkt, inte annars. Sålänge han inte trycker upp en pistol i ansiktet på dig när du kommer kan du ju alltid ta bilen med dig hem igen om han prutar förjävligt.

lustigt att du nämner de där med pistol.. jag har en kompis som inte är liten till växten.. som tittade på en bil i solna en gång typ 40 mil hemifrån då... när han stod och tittade på den och hade bestämmt sig så kom de en Så fint som vi säger de då utlänning.. :p som vill köpa den
killen som sålde bilen sa att han skulle sälja den till min kompis, då klev denna "utlänning" fram till polaren min och talade om för honom att han skulle fara hem fort som fan ... han kunde få dit 3 snubbar till som skulle skära halsen av honom om han inte gjorde de... big_smile

Tack och hej sa min kompis och for hem!! tongue
Senast redigerat av Ekis! (7 januari 2009)

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
7 januari 2009
Ekis! skrev:
R_fused skrev:

lustigt att du nämner de där med pistol.. jag har en kompis som inte är liten till växten.. som tittade på en bil i solna en gång typ 40 mil hemifrån då... när han stod och tittade på den och hade bestämmt sig så kom de en Så fint som vi säger de då utlänning.. :p som vill köpa den
killen som sålde bilen sa att han skulle sälja den till min kompis, då klev denna "utlänning" fram till polaren min och talade om för honom att han skulle fara hem fort som fan ... han kunde få dit 3 snubbar till som skulle skära halsen av honom om han inte gjorde de... big_smile

shit ja de finns då folk som är dumma i huvet...

1 210 Inlägg
7 januari 2009
R_fused skrev:
Ekis! skrev:
R_fused skrev:

shit ja de finns då folk som är dumma i huvet...

Ja helt klart de var en Audi 80 mins jag... typ 8000:-
känns som att de inte var värt de tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 januari 2009
Har du bara resepengarna på kontot tycker jag du ska åka, själv hade jag tyckt det varit riktigt roligt att få en anledning till att köra lite. Köparen är väl förmodligen lika rädd för att bli blåst som du är...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

6 851 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Ekis! skrev:
nej då kommer de bara bli en massa onödigt prutande från hans sida för han vet att du är "desperat" att sälja... åka 35 mil för att bli av med bilen... halva vägen var lr så får de vara enligt mig.

lycka till smile

Saken va ju dock denna att ja från början sa att jag skulle upp för att titta på en annan bil som jag va intresserad av. Dock så såldes den andra bilen innan jag hade möjlighet att åka. Jag hade ju då redan talat om för denna att jag skulle åka upp och brukar hålla det jag lovar. Men nu har allt löst sig på den ekonomiska biten. Han har satt in pengar för en resa, skulle han inte ta bilen så skulle jag få reserande då och det låter helt ok. för min del. Så imon åker jag och hoppas på det bästa..prutar han för mycke så åker jag hem igen, svårare är det ju dock inte.

Det med pistol..ja, skulle kunna hända. Men det är smällar man få ta och blen är iaf. försäkrad mot stöld..för hotas med revolver tror jag räknas som söld va? wink
Får förhoppningsvis lite mera från försäkringen isf..haha

1 210 Inlägg
7 januari 2009
Lycka till! smile

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
8 januari 2009
Nu är det ju idag så jag är lite nyfiken på hur det gått? smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Sök