Har nu tänkt på ett vanligt steg1 i bilen har kollat runt lite och så men vet inte vad som faller mig in direkt. har iallafall uteslutit bsr tycker inte bilarna verkar gå så bra med det iaf saab. hade speedparts på min 9000 och enligt mig gick de jävligt bra men vet dock inte vad jag vill välja nu har dock nära väg till trollspeed och speedparts men har kollat lite på nordic uhr och känner även att maptun kommer in i bilden då alla bilar jag har sett går riktigt bra med det men är väldigt osäker vad som är bra. har även hört att steg1 ger ungefär samma men fortfarande svårt val. någon som har erfarenhet av dom olika? bilen är en saab 9-3 2,0ltt med trionic 5.
Tjena. har med en sån 9-3a med 154hk och jag har precis trimmat den på bsr och jag tycker den går skit bra. men tänk p en sak om d ska trimma att man måste byta magnetvntiil och slangar på den motorn.
Tjena. har med en sån 9-3a med 154hk och jag har precis trimmat den på bsr och jag tycker den går skit bra. men tänk p en sak om d ska trimma att man måste byta magnetvntiil och slangar på den motorn.
Gäller detta bara saab? Och varför måste man göra byta magnetventilen?? Lite nyfiken bara
Tjena. har med en sån 9-3a med 154hk och jag har precis trimmat den på bsr och jag tycker den går skit bra. men tänk p en sak om d ska trimma att man måste byta magnetvntiil och slangar på den motorn.
det med magnetventil vet jag redan det har jag redan skaffat mig trimmade ju min saab 9000 ltt med och köpte en magnetventil bredvid bara chippet jag undrar över vilken firma man ska välja ser iaf att många väljer att köra med bsr men sj har jag bara testat speedparts fast på en 9000. dock är bsr billigt men sen beror det ju på vad som ger bäst effekt med eller tider menar jag. lite svårt val finn ju många bra och har hört till och från med alla
Det är ju inte exakt samma.. asså det skilljer några hk osv från dom olika chippen. sen vet jag inte hur exakta sifror det är. Men varje företag för sig tar ju fram ''programvaran'' så det e klar att det skiljer något iallfall...
Det är ju inte exakt samma.. asså det skilljer några hk osv från dom olika chippen. sen vet jag inte hur exakta sifror det är. Men varje företag för sig tar ju fram ''programvaran'' så det e klar att det skiljer något iallfall...
Effekt skall man aldrig stirra sig blind på. Ställer du bilar med steg 1 från alla nämnda företag i en bromsbänk så lär det inte vara mycket skillnad.
Det är ju inte exakt samma.. asså det skilljer några hk osv från dom olika chippen. sen vet jag inte hur exakta sifror det är. Men varje företag för sig tar ju fram ''programvaran'' så det e klar att det skiljer något iallfall...
Tjena. har med en sån 9-3a med 154hk och jag har precis trimmat den på bsr och jag tycker den går skit bra. men tänk p en sak om d ska trimma att man måste byta magnetvntiil och slangar på den motorn.
Gäller detta bara saab? Och varför måste man göra byta magnetventilen?? Lite nyfiken bara
De är inte så att man måste byta magnetventil på alla saab motorer men iaf på den med 154hk och dom slangarna. har faktist ingen aning om varför man måste göra de på den motorn.
Tjena. har med en sån 9-3a med 154hk och jag har precis trimmat den på bsr och jag tycker den går skit bra. men tänk p en sak om d ska trimma att man måste byta magnetvntiil och slangar på den motorn.
jaså?
du har ju den motorn som har 185hk så du behöver inte byta de tror jag har faktist ingen aning om vf man måste byta de på den motorn med 154hk. kollar du på bsr s hemsida ser du de
Tjena. har med en sån 9-3a med 154hk och jag har precis trimmat den på bsr och jag tycker den går skit bra. men tänk p en sak om d ska trimma att man måste byta magnetvntiil och slangar på den motorn.
Gäller detta bara saab? Och varför måste man göra byta magnetventilen?? Lite nyfiken bara
De är inte så att man måste byta magnetventil på alla saab motorer men iaf på den med 154hk och dom slangarna. har faktist ingen aning om varför man måste göra de på den motorn.
Man byter inte magnetventilen utan sätter dit en. 154 hästaren har ingen ventil original.