4659
Sök

chippa saab 9-3

493 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
#1
Hej

Har nu tänkt på ett vanligt steg1 i bilen har kollat runt lite och så men vet inte vad som faller mig in direkt. har iallafall uteslutit bsr tycker inte bilarna verkar gå så bra med det iaf saab. hade speedparts på min 9000 och enligt mig gick de jävligt bra men vet dock inte vad jag vill välja nu har dock nära väg till trollspeed och speedparts men har kollat lite på nordic uhr och känner även att maptun kommer in i bilden då alla bilar jag har sett går riktigt bra med det men är väldigt osäker vad som är bra. har även hört att steg1 ger ungefär samma men fortfarande svårt val. någon som har erfarenhet av dom olika?
bilen är en saab 9-3 2,0ltt med trionic 5.

Mvh
Martin


93 Inlägg
5 december 2008
#2
Tjena. har med en sån 9-3a med 154hk och jag har precis trimmat den på bsr och jag tycker den går skit bra. men tänk p en sak om d ska trimma att man måste byta magnetvntiil och slangar på den motorn.

I brist på annat :)
526 Inlägg
5 december 2008
#3
sport skrev:
Tjena. har med en sån 9-3a med 154hk och jag har precis trimmat den på bsr och jag tycker den går skit bra. men tänk p en sak om d ska trimma att man måste byta magnetvntiil och slangar på den motorn.

Gäller detta bara saab? Och varför måste man göra byta magnetventilen?? Lite nyfiken bara smile

Saab
344 Inlägg
5 december 2008
#4
sport skrev:
Tjena. har med en sån 9-3a med 154hk och jag har precis trimmat den på bsr och jag tycker den går skit bra. men tänk p en sak om d ska trimma att man måste byta magnetvntiil och slangar på den motorn.

jaså?

2 164 Inlägg
5 december 2008
#5
Har man inte MVn och slangarna måste de köpas till på en trionic 5 ltt.
Annars är de bara att köpa ett chip från en känd saab trim firma!

MVH

F


493 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
#6
det med magnetventil vet jag redan det har jag redan skaffat mig smile trimmade ju min saab 9000 ltt med och köpte en magnetventil bredvid smile bara chippet jag undrar över vilken firma man ska välja ser iaf att många väljer att köra med bsr men sj har jag bara testat speedparts fast på en 9000. dock är bsr billigt men sen beror det ju på vad som ger bäst effekt med eller tider menar jag. lite svårt val finn ju många bra och har hört till och från med alla tongue


377 Inlägg
6 december 2008
#7
Maptun eller NordicUHR är ju att rekommendera smile


1 497 Inlägg
6 december 2008
#8
Först vill jag bara påpeka.
Det är nya program. Inte chip man får wink

När det gäller steg 1, 2 och 3 från de olika firmorna
så är det same shit alltihop.

Två faktorer du bör tänka på:
1. Vilken firma bor du närmast?
2. Vilken firma blir du bäst bemött av?

Ring och prata med respektive firmor och välja den som verkar ha bäst service.

Mvh Axl

bor i
529 Inlägg
6 december 2008
#9
Det är ju inte exakt samma.. asså det skilljer några hk osv från dom olika chippen. sen vet jag inte hur exakta sifror det är.
Men varje företag för sig tar ju fram ''programvaran'' så det e klar att det skiljer något iallfall...

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

1 497 Inlägg
6 december 2008
#10
David91 skrev:
Det är ju inte exakt samma.. asså det skilljer några hk osv från dom olika chippen. sen vet jag inte hur exakta sifror det är.
Men varje företag för sig tar ju fram ''programvaran'' så det e klar att det skiljer något iallfall...

Effekt skall man aldrig stirra sig blind på.
Ställer du bilar med steg 1 från alla nämnda företag
i en bromsbänk så lär det inte vara mycket skillnad.

Mvh Axl

517 Inlägg
6 december 2008
#11
David91 skrev:
Det är ju inte exakt samma.. asså det skilljer några hk osv från dom olika chippen. sen vet jag inte hur exakta sifror det är.
Men varje företag för sig tar ju fram ''programvaran'' så det e klar att det skiljer något iallfall...

Nix, inte alltid


2 164 Inlägg
6 december 2008
#12
De är körbarheten och hur de upplevs på vägen som de skiljer.
Ser man till de är de Nordic och Maptun man ska välja!

MVH

F


371 Inlägg
7 december 2008
#13
Trollspeed kan jag rekommendera annars. Frank från SQR jobbar där nu för tiden. Ligger ju hyfsat "nära" dig med.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

93 Inlägg
8 januari 2009
#14
nuffe skrev:
sport skrev:
Tjena. har med en sån 9-3a med 154hk och jag har precis trimmat den på bsr och jag tycker den går skit bra. men tänk p en sak om d ska trimma att man måste byta magnetvntiil och slangar på den motorn.

Gäller detta bara saab? Och varför måste man göra byta magnetventilen?? Lite nyfiken bara smile

De är inte så att man måste byta magnetventil på alla saab motorer men iaf på den med 154hk och dom slangarna. har faktist ingen aning om  varför man måste göra de på den motorn.

93 Inlägg
8 januari 2009
#15
keffy89 skrev:
sport skrev:
Tjena. har med en sån 9-3a med 154hk och jag har precis trimmat den på bsr och jag tycker den går skit bra. men tänk p en sak om d ska trimma att man måste byta magnetvntiil och slangar på den motorn.

jaså?

du har ju den motorn som har 185hk så du behöver inte byta de tror jag har faktist ingen aning om vf man måste byta de på den motorn med 154hk. kollar du på bsr s hemsida ser du de

835 Inlägg
8 januari 2009
#16
Jag kör med streetgears steg 3, går mycket bra smile

1 019 Inlägg
8 januari 2009
#17
sport skrev:
nuffe skrev:
sport skrev:
Tjena. har med en sån 9-3a med 154hk och jag har precis trimmat den på bsr och jag tycker den går skit bra. men tänk p en sak om d ska trimma att man måste byta magnetvntiil och slangar på den motorn.

Gäller detta bara saab? Och varför måste man göra byta magnetventilen?? Lite nyfiken bara smile

De är inte så att man måste byta magnetventil på alla saab motorer men iaf på den med 154hk och dom slangarna. har faktist ingen aning om  varför man måste göra de på den motorn.

Man byter inte magnetventilen utan sätter dit en. 154 hästaren har ingen ventil original.



Sök