Tjena. Undrar bara om ja gjort en riktigt dum grejj nu kanske..
Behövde bensin i 740n o har inga direkta pengar.. Så jag skruvade ur pluggen lite på 244an som står i vinterförvar.. Bara att underredsmassan löstes upp o kom i bensinen..
Men jag silade bensinen och körde i. Den va fortfarande rätt mörk men inga korn eller nå i det (lyste med lampa genom).. Tvivlade först rätt mycket med ringde till polare o lite så o frågade va dom tyckte..
Va ute o provkörde bilen.. Det enda jag märkte va att den varvade mer än vanligt (runt 2000varv på tomgång) .. Temp. höll sig där den skulle o så.. Bluddrade inte eller nått.. Är en insprutare. b230f. Men har jag sabbat insprutarna o filter o sånt nu tro eller är det lugnt? Va verkligen tvungen o ha bensinen även om detta va rätt klantigt gjort..
Det är nog inte så farligt... En 740 kan man köra på gamla strumpor om man skulle vilja Nä men, tanka fullt med ren bensin o se vad som händer... Eller töm tanken först kanske.
hehe om de hade varit skit med i soppan du tog så tog soppa filtert upp de.. om de skulle gått ända fram till spridrana så tanka fullt och sen släng i en spridrar rengörning.. så du rensar ur systemet från skit bör kanske byta filter med.
skämt o sido en gamal surförti kan du nog köra med allt i om man vill inte för jag tror det kommer hända något med den om det e lite underdsmassa i soppan..
jag körde min gamla med typ 15år gamal militär soppa det gick i typ ett halv år sen gav förgasarn upp men din klarar sej nog bara bra =P