2676
Sök

Hällde i "smutsig" bensin i bilen..

Drar breställ genom McDriven
228 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Tjena.  Undrar bara om ja gjort en riktigt dum grejj nu kanske..

Behövde bensin i 740n o har inga direkta pengar.. Så jag skruvade ur pluggen lite på 244an som står i vinterförvar.. Bara att underredsmassan löstes upp o kom i bensinen..

Men jag silade bensinen och körde i.  Den va fortfarande rätt mörk men inga korn eller nå i det (lyste med lampa genom).. Tvivlade först rätt mycket med ringde till polare o lite så o frågade va dom tyckte..

Va ute o provkörde bilen.. Det enda jag märkte va att den varvade mer än vanligt (runt 2000varv på tomgång) .. Temp. höll sig där den skulle o så.. Bluddrade inte eller nått.. Är en insprutare. b230f.  Men har jag sabbat insprutarna o filter o sånt nu tro eller är det lugnt?   Va verkligen tvungen o ha bensinen även om detta va rätt klantigt gjort..

MVH

No dice !

51 Inlägg
8 januari 2009
Finns väl inte så mycket att göra åt det nu. Tanka fullt och hoppas på det bästa wink

Volvo 854 GL -94 [Lillehammer No. 281] GLT utrustad + lite till :D

385 Inlägg
8 januari 2009
Det är nog inte så farligt... En 740 kan man köra på gamla strumpor om man skulle vilja wink
Nä men, tanka fullt med ren bensin o se vad som händer... Eller töm tanken först kanske.

796 Inlägg
8 januari 2009
Kör bara! Om det nu skulle hända nåt så vet du ju vad som är fel!

Men som sagt, tanka fullt med ren bensin så tror jag det känns bättre:)

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Egenföretagare
999 Inlägg
8 januari 2009
Det är väl någon kemikalie i underredsmassan som bilen tycker om, fattigmans lustgas kanske big_smile

Whatever :)
1 652 Inlägg
8 januari 2009
hehe om de hade varit skit med i soppan du tog så tog soppa filtert upp de.. om de skulle gått ända fram till spridrana så tanka fullt och sen släng i en spridrar rengörning.. så du rensar ur systemet från skit smile bör kanske byta filter med.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 januari 2009
tanka fullt (sen när du har stålar) och köp en flaska injection cleaner.. sen kör upp tanken och tanka nytt sen, byt filter oxå efter första tanken.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

228 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Hehe okej men¨köper en sån injectioncleaner o tankar fullt med rent senare så blir det nog bra.. Tack för svaren smile

MVH

No dice !

1 062 Inlägg
8 januari 2009
finns ngt som heter stp akut det e lite vassare om inte den vanliga cleanern hjälper

mvh

Team Björkeryd

228 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
Äääh de gick så bra så.. vet man de iaf wink

No dice !

1 758 Inlägg
9 januari 2009
Sitter ju ett soppafilter vid pumpen och dessa motorer är långt ifrån kinkiga... Kan köras på aftershave och filmjölk också...

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
9 januari 2009
schnauz skrev:
Sitter ju ett soppafilter vid pumpen och dessa motorer är långt ifrån kinkiga... Kan köras på aftershave och filmjölk också...

haha så sant. smile körde 50/50 med bensin/diesel och lite rostblandning i min gamla 740 förgasare. gick suveränt

-den satt som en fläskläpp-

Forummoderator
9 299 Inlägg
9 januari 2009
Häll i lite lysfotogen...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

90 Inlägg
9 januari 2009
Sälj bilen om du inte har råd med den...

224 Inlägg
9 januari 2009
Turbo_danne2 skrev:

hahhaah så jävla bra!!!

skämt o sido en gamal surförti kan du nog köra med allt i om man vill inte för jag tror det kommer hända något med den om det e lite underdsmassa i soppan..

jag körde min gamla med typ 15år gamal militär soppa det gick i typ ett halv år sen gav förgasarn upp men din klarar sej nog bara bra =P

228 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Turbo_danne2 skrev:

Asså de säger du.. wink   Näädå

No dice !

Sök