3950
Sök

Dator i bilen. Kan man starta den med en musklickning?

Oseriös Aktör
592 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
kan man starta datorn genom att klicka på musen från det att den har varit helt avstängd. Skulle underlätta saken så skulle man inte behöva ta upp skärmen varje gång man vill ha igång den. Det gäller ju en hel bärbar dator förståss
Senast redigerat av Finnmerchant (15 januari 2009)

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

605 Inlägg
15 januari 2009
vet inte om det går med mus
men du kan gå in i bios och ändra så du kan starta datorn med tangentbord

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 januari 2009
Finnmerchant skrev:
kan man starta datorn genom att klicka på musen från det att den har varit helt avstängd. Skulle underlätta saken så skulle man inte behöva ta upp skärmen varje gång man vill ha igång den. Det gäller ju en hel bärbar dator förståss

Jag tror INTE att det går.
I och med att du har en laptop så måste du ha en extern mus, antagligen via USB.

USB portarna aktiveras väl inte förän windows startar och får tillgång till drivrutinerna som behövs..

Nyare laptops har väl ingen speciell "mus port" eller va man ska kalla det.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Garaget Video Crew
842 Inlägg
15 januari 2009
te_wik skrev:
Finnmerchant skrev:

I och med att du har en laptop så måste du ha en extern mus, antagligen via USB.

USB portarna aktiveras väl inte förän windows startar och får tillgång till drivrutinerna som behövs..

Mvh Tommy

Stämmer det verkligen ? Går ju o ställa i bios att den ska boota från USB device.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 januari 2009
Kajlie skrev:
te_wik skrev:
Finnmerchant skrev:

Mvh Tommy

Stämmer det verkligen ? Går ju o ställa i bios att den ska boota från USB device.

Jaa.. det tänkte jag inte på..
Tur att jag garderade mig och skrev Jag tror INTE det går.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Random Hero
4 047 Inlägg
15 januari 2009
du måste ändå sätta på med on/off knappen lr tangenbordet även om du bootar från usb,

men det finns av o på knappar man sätter i usb uttaget man kan starta datan med, såg de på datorbutiken men dom har ju kk:at nu tongue

Dog food lid. Backwards

757 Inlägg
15 januari 2009
http://www.datorbutiken.com/
dom kom upp igen så

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
15 januari 2009
Visst.....datorbutiken är uppe under ny regi.....

Men en sådan knapp som DusanMabdick nämnde funkar föga om man inte kan ställa in i BIOS om man accepterar att den startar via t-bordaktivitet eller musaktivitet.

Kika igenom BIOS är mitt råd...
Mitt moderkort på den här burken klarar av det (AVSTÄNGT då man har en klåfingrig 4-åring här).
Vet dock ej hur det är på bärbara datorers moderkort. Men leta runt i BIOS...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

23 Inlägg
15 januari 2009
DusanMandick skrev:
du måste ändå sätta på med on/off knappen lr tangenbordet även om du bootar från usb,

men det finns av o på knappar man sätter i usb uttaget man kan starta datan med, såg de på datorbutiken men dom har ju kk:at nu tongue

ot: datorbutiken är up and running igen fast med ny ägare http://www.datorbutiken.com/

ont: tror inte att det går med musen, spec. om det är en bärbar. ska nog gå att starta med tgb, bara in i bios och kolla, återigen vet inte om det går på bärbar. brukar väll vara ganska begränsat med inställningsmöjligheter på dom..

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
15 januari 2009
om din lyckas få din dator lika mentalt störd som min
så startar den direkt när den får ström smile du behöver inte röra den tongue

Saab

Sök