2841
Sök

Hur tycker ni att däckpunkterings spray funkar?

2 182 Inlägg
13 januari 2009
micke-opel skrev:
Kesler skrev:
Laga däcket, punkteringssprayerna e fan livsfarliga..Dessutom kan man inte fylla i luft i däcket efter att du använt sprayen. Jag jobbade på däckverstaden för typ 2 veckor sen, där en person hade dött av att däcket exploderat i huvudet på honom. Sån skit ska man bara använda om du e typ 100 mil inne i djupaste skogarna.

De går att fylla på luft i däcket efteråt... Tillverkaren av sprayen rekommenderar att du ska "tömma" däcket på den där gasen efter att du kört ca 10 km (om jag minns rätt) för att sedan fylla med luft, så var det för mig personligen iaf...

Ja, men hur många gör det??

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

3 059 Inlägg
13 januari 2009
Kesler skrev:
Laga däcket, punkteringssprayerna e fan livsfarliga..Dessutom kan man inte fylla i luft i däcket efter att du använt sprayen. Jag jobbade på däckverstaden för typ 2 veckor sen, där en person hade dött av att däcket exploderat i huvudet på honom. Sån skit ska man bara använda om du e typ 100 mil inne i djupaste skogarna.

Amen de fanns ju en anledning till att det exploderade, han svetsade i fälgen med däcket på och utan att tömma ut gasen (förmodligen visste han ju inte att det var sån gas i däcket). Det exploderar inte utan anledning. 2 olyckor har man hört om med just att gasen exploderat och vid båda tillfälle har det svetsats på nån fälg. 2 olyckor, och hur länge har inte dessa flaskor funnits då.. jo i evigheter. Tömmer man bara ut luften/gasen innan man börjar svetsa i fälgen så klarar du dig..

Och visst kan man fylla på luft, inga problem. Ännu bättre som någon annan skrev att man kan tappa ur gasen och fylla i luft efter en viss körd sträcka.

133 Inlägg
13 januari 2009
Tänk dessutom på att för att sprayen ska funka ska den förvaras inne i bilen vid ca 20 grader har jag läst så om den ligger i skuffen o bara är några grader varm/kall så funkar den tydligen inte smile enligt vår käre Bosse (har läst den nån annan stans också, kanske på burken).

http://www.aftonbladet.se/bil/bossebild … e333644.ab

Kämpande familjefar ---- barnvagn eller baslåda :( :)

1 062 Inlägg
13 januari 2009
jag har det i mitt framdäck funkar kalas vet inte om jag gjorde riktigt rätt dock för nu e det lite obalans i det när man kör i 120+

mvh

Team Björkeryd

Blyfot
829 Inlägg
13 januari 2009
har de i ett av mina vinterhjul kör andra vintern på de nu funkar klokrent

"bara en mor kan älska en sån son"

9 108 Inlägg
13 januari 2009
Har använt det på tre bilar, funkar finfint smile Dock bara på 15" högprofils vinterdäck hehe.

11 Inlägg
17 januari 2009
Nån som vet om det fungerar lika bra med punkteringspray om fälgen läcker i en svetspor?

460 Inlägg
17 januari 2009
riktig dynga fattar inte att dom säljer skiten

71 Inlägg
17 januari 2009
Pilsk skrev:
riktig dynga fattar inte att dom säljer skiten

Tvärtom, funkar kanon.smile

En signatur är en liten text som inkluderas i slutet på dina inlägg i forumet.

Sök