2824
Sök

bakluckan har gått i baklås, golf 4

48 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
#1
har ett problem som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med! problemet gäller bakluckan på en golf 4:a. låset har gått i baklås:( tänkte då att jag kanske kunde ta det innefrån. så jag vek ner baksätet och åla mig in i skuffen.. men efter att jag lossat på inredningen på luckan märkte jag att de va ogjort arbete.. den gick inte få bort för att sidopanelen täcker över dom yttersta klippsen.. svårt att förklara.. hoppas ni förstår och att någon kan hjälpa mig... någon som vet hur jag ska göra???


1 723 Inlägg
21 januari 2009
#2
jag använde nyckel och vred försiktigt tills jag hittade ett läge då det klickade i låset. då gick det att öppna. Men jag fick lirka en hel del! Om inte det fungerar... kör den till VAG.

I mitt fall hade en sladd nötts av.
Senast redigerat av falloutboy (21 januari 2009)

39 Inlägg
21 januari 2009
#3
jag och en kompis lyckades att pilla med en skruvmejsel på låset! vi lirkade liksom bort låsgrejen från låset! men det kanske var ren tur!

Alla bilar rostar, men Opel har rekord!!!

39 Inlägg
21 januari 2009
#4
Hallstrom skrev:
jag och en kompis lyckades att pilla med en skruvmejsel på låset! vi lirkade liksom bort låsgrejen från låset! men det kanske var ren tur!
från insidan alltså

Alla bilar rostar, men Opel har rekord!!!

48 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
#5
det är ju det att nyckeln som hör till bilen inte passar i bak.. så låset är nog bytt en gång i tiden.. tänkte jag skulle kunna få upp den utan att förstöra något eller betala dyra pengar för att få upp den..sad


1 723 Inlägg
21 januari 2009
#6
låter det från låset då du använder fjärren? prova att låsa upp och låsa några ggr. banka lite på låset och se om det inte släpper. låsen på Golf 4 har en tendens att ge upp om de inte underhålls. något som inte ingår i VWs serviceprogram...

48 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
#7
nej det är helt tyst från låset.. så jag antar att motorn har gått sönder..  testat och bankat och smört men inget hjälper.. jag hade en golf 2 gti nu i sommar och på den va de samma problem.. men där gick ju inredningen att ta bort på insidan så det  va ju inga problem..


23 Inlägg
22 januari 2009
#8
banka in en skruvmejsel sedan vrider du om med en 00a så ska de nog gå upp ska du se big_smile hehe

volvo240

1 723 Inlägg
22 januari 2009
#9
ja antingen har motorn gått sönder eller så har samma sladd lossnat som lossna på min.

har själv inte haft bort panelen bakom och tittat, men kommer du inte åt så ring VAG.

48 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#10
får försöka slå i något i i låset.. verkar vara enda lösningen.. tack till er som har skrivit..



Sök