2667
Sök

m

55 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
m
Senast redigerat av Quattro_ (6 januari 2013)

Touch by U
910 Inlägg
22 januari 2009
ingen aning men 1400hk låter lite för mkt endå tongue så tror inte riktigt på så mkt men säkert 6-800 hk tror jag...

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil

1 002 Inlägg
22 januari 2009
Säger han att den kan flyga me eller..?:p

...

Konsult
1 247 Inlägg
22 januari 2009
Ha ha ha .. uhm.. okej ..

Ne nu ska vi inte vara såna över ett par öl..

Åter till topic:
Tvivlar STARKT på att du kan plocka ut 1400hk på en original motor bara genom att ta bort strypningar..
Senast redigerat av Tagg3N (22 januari 2009)

Golle
448 Inlägg
22 januari 2009
1400hk? Hahaha! Vad går han på???

Kan väl plocka ut 500 säkra hästar utan att uppgradera innandömet på en gtr-motor (rb26dett)
Men behöver likväl byta spridare, lmm, ecu och eventuellt turbos...

Edit: Nissan Skyline R34 GT-R Nismo Z-Tune, 493hk

http://www.diseno-art.com/encyclopedia/ … -Tune.html
Senast redigerat av WilYawn (22 januari 2009)

James May: In other news.... I've fitted a fan!

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
23 januari 2009
500hk står det längre ner på denna sidan
http://chrisnz.com/nissan-nismo-skyline … 34-z-tune/

och även på denna står det 500hk

http://www.rsportscars.com/nissan/2005- … -r-z-tune/

och även här står det 500hk

http://www.supercarnews.net/2005-nissan … t-r-z-tune

En snabb sökning på www.google.se

OBS. Detta är på originalbilen Nissan NISMO Skyline GT-R Z-tune 2005

/Påsen
Senast redigerat av påsen (23 januari 2009)

PÅSEN RACING

2 230 Inlägg
23 januari 2009
Quattro_ skrev:
WilYawn skrev:
1400hk? Hahaha! Vad går han på???

Kan väl plocka ut 500 säkra hästar utan att uppgradera innandömet på en gtr-motor (rb26dett)
Men behöver likväl byta spridare, lmm, ecu och eventuellt turbos...

Edit: Nissan Skyline R34 GT-R Nismo Z-Tune, 493hk

http://www.diseno-art.com/encyclopedia/ … -Tune.html

Så det finns inte en chans att Nismo fabrik trimmat en skyline till ca 1400 hk? för motorn har potensial för riktigt mycket de vet jag. Värsta skylinen av nismo är på 493 hk alltså?

Fabriks trimmad nej.
högst antal HK är väll en dansk bil på 1100 från fabrik så nä ingen fabriks byggd nissan(personbil) har 1400 hk.
Senast redigerat av Rojpen (23 januari 2009)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

1 827 Inlägg
23 januari 2009
Quattro_ skrev:
Hur många hk ligger en nissan skyline nismo på? En polare har tjatat eller flera faktigst att den modellen kan få 1400 hk nånting endast med orginal motorn, ta bort alla strypningar säger han. Jag vägrar däremot att tro det, så vad kan en skyline motor komma upp i för hk som mest? med orginal sakerna eller nismo motorn då.

Jag lovar dig att det inte finns några strypningar på NISMO modellerna... wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

250 Inlägg
23 januari 2009
Quattro_ skrev:
Så det finns inte en chans att Nismo fabrik trimmat en skyline till ca 1400 hk? för motorn har potensial för riktigt mycket de vet jag. Värsta skylinen av nismo är på 493 hk alltså?

Klart att Nismo kan ha trimmat en Skyline till 1400 hk.. Men knappast genom att bara ta bort alla "strypningar".

Så din andra fråga går inte att svara på egentligen.. Nismo har gjort mkt smile

Slutsatsen blir att din kompis borde snacka ganska mycket skit..

Volkswagen - Das Auto

Avstängd
962 Inlägg
23 januari 2009
Eisenhut skrev:
Quattro_ skrev:
Hur många hk ligger en nissan skyline nismo på? En polare har tjatat eller flera faktigst att den modellen kan få 1400 hk nånting endast med orginal motorn, ta bort alla strypningar säger han. Jag vägrar däremot att tro det, så vad kan en skyline motor komma upp i för hk som mest? med orginal sakerna eller nismo motorn då.

Jag lovar dig att det inte finns några strypningar på NISMO modellerna... wink

Förutom katalysatorerna som dom måste ha för att klara utsläppskraven...

19 Inlägg
23 januari 2009
Din kompis verkar vara lite bakom flötet haha..

Har du en skyline med rb26dett motorn så brukar folk lägga säg på cirka 500 hk med original botten, dock så är massa annat bytt som till:ex turbos, insprut, ommappad ecu, osv osv.
Över den effekten så är det dags att byta stakar kolvar, balansera vev, toppackning, grenrör, eftermarknadssprut osv.

Över 1000 hk pratar vi maaaaaaaaaaaaassssor med pengar.

Om det är Z-tune som din kompis pratar om så ligger den på ca 500 hk och är redan rätt masserad från fabrik.

Nissan Skyline Veilside GTR har ca 1300 hk och byggdes för att ta rekordet 0-300 km/h, detta klarade den på 13.72 sek.. Byggkostnaden på den hmm ja, över 500 000 iaf

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
23 januari 2009
Här står lite om vad man behöver för ca. 1000hk i en Skyline
http://www.blocket.se/vi/19395467.htm?ca=21_s

/Påsen

PÅSEN RACING

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
23 januari 2009
Låter som din kompis precis trimmat sin moppe genom att "ta bort alla strypningar"

Avstängd
962 Inlägg
23 januari 2009
R_fused skrev:
Låter som din kompis precis trimmat sin moppe genom att "ta bort alla strypningar"

Han drog väll pluggen?...

Det var det första jag tänkte på när jag läste första inlägget, dra pluggen skitsnacket från högstadiet... lol

Japs :)
775 Inlägg
23 januari 2009
Jag har hört detta med en Nismo skyline med över 1000hk så det är nog inte omöjligt, om ja inte drömt det dock men det tror ja inte tongue

1 255 Inlägg
23 januari 2009
Finns en del i Australien oc England som kört ut runt 700 hk med orginal botten del men för o va på den säkra sidan bör man iallafall byta kolvar och bultarna i stakarna.

O så vitt jag vet är de nog bara en Skyline som kommit upp i 1400hk men då är nästan allt utbytt på bilen men tror blocket är orginal iallafall dock inget som sitter där i tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

186 Inlägg
23 januari 2009
denna skyline har PB.Z i uppsala har haft tror jag.  finns filmer om den bilen också. låter ju grymt bra. fanns på elmia mässan i våras 2008. och då var det en i göteborg som har haft den.
Det lär ju vara jättefina siffrer i skatt och försäkring på en sådan japansk monster

1 255 Inlägg
23 januari 2009
Saleenkungen skrev:
denna skyline har PB.Z i uppsala har haft tror jag.  finns filmer om den bilen också. låter ju grymt bra. fanns på elmia mässan i våras 2008. och då var det en i göteborg som har haft den.
Det lär ju vara jättefina siffrer i skatt och försäkring på en sådan japansk monster

Tror knappast den är reggad med 1051 hk wink

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Sök