Hej jag har en fråga till er som är aktiva innom motorer jag är mest inriktad på karosseri osv eftersom jag jobbar med det..
ok!, nu till frågan jag har till er, är det någon som vet hur man kopplar ur AnitSpinn systemet? jag har inte sett ngn liknade knapp som kopplar ur det. så nu vänder jag mig till er där ute!! Är det ngn som är tillräckligt efaren av detta? bör man ta bilen till en verkstad och be dom koppla ur det via datan?
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
"Orkar en 1,6 bi-fuel dra loss hjulen ens? Och nej, jag dummar inte mig, bara undrar.. Tycker dom är "ganska" slöa.." det är morsans bil och hon undrar
"Orkar en 1,6 bi-fuel dra loss hjulen ens? Och nej, jag dummar inte mig, bara undrar.. Tycker dom är "ganska" slöa.." det är morsans bil och hon undrar
Va fan ska hon vara utan antispinn för? Det är ju jädrans bra att ha. Lekte precis nu på vår ganska långa uppfart som är en isgata, testa utan och me, enorm skillnad. Kom ingen vart utan antispinn.. Svårt att tro att det kan vara kul att leka med 125 hk, fwd och en mamma bakom ratten..
"Orkar en 1,6 bi-fuel dra loss hjulen ens? Och nej, jag dummar inte mig, bara undrar.. Tycker dom är "ganska" slöa.." det är morsans bil och hon undrar
Detta har ju absolut inget med tråden att göra, men om min seat på 58hk har inga problem att få hjulspinn så går det nog med en en sån med.
De e väl knappast så lätt som att bara trycka på en OFF knapp så att säga. S60R var ju en liten historia man fick göra för att stänga av det helt och hållet. Man kan stänga av de till viss gräns med OFF knapp osv men för att verkligen få det i princip avstängt fick man göra ännu mer meck. Som att skriva in fusk på Nintendo 8 bitars typ
Man går in i färddatorn och hittar det läget där det står att DSTC är aktiverat. Då ska man på nåt sätt kunna avaktivera det. Minns inte exakt hur. Men jag fick nån instruktion om det när jag köpte min bil.
På min förra bil, S60, var det bara en knapp (DSTC) på panelen. Tror iofs att den inte stänger av HELT, men hur kul är det att leka med en FWD-bil ändå?
Nu kör man tyskt, och en tydlig ESP-knapp stänger av allt helt och hållet. MUMS med 4wd och lite blött eller halt
Men som många nämner, till mammas behov är DSTC absolut värt att ha aktiverat!!
Men ibland när man faktiskt sitter fast på säg, exempelvis grusväg med snö och sluttning. Då har iaf jag fått koppla ur Antispinn för att ens ta mig framåt.
Detta gällde morsans -06a Ford Focus flexifuel..
Ska sägas att jag inte är en sopa på att köra bil heller
På min förra bil, S60, var det bara en knapp (DSTC) på panelen. Tror iofs att den inte stänger av HELT, men hur kul är det att leka med en FWD-bil ändå?
Nu kör man tyskt, och en tydlig ESP-knapp stänger av allt helt och hållet. MUMS med 4wd och lite blött eller halt
Men som många nämner, till mammas behov är DSTC absolut värt att ha aktiverat!!
Jo sen får du sladd och petar på bromsen så vipps är esp,n där och bryr sig igen
Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Man går in i färddatorn och hittar det läget där det står att DSTC är aktiverat. Då ska man på nåt sätt kunna avaktivera det. Minns inte exakt hur. Men jag fick nån instruktion om det när jag köpte min bil.
Man gör som du säger, går in där det står DSTC aktiverat. Då håller man inne "reset" (tror jag knappen heter). Då kommer det upp DSTC inaktiverat efter en stund.
Sen hur mkt man stänger av vet jag inte, för när man sladdar med det inaktiverat så vill antisladdsystemet ändå hjälpa till.