3361
Sök

Koppla remoten i elantennen?

79 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Har sökt bland trådarna men inte hittat ngt bra. Frågan är ifall någon kan bekräfta att man kan koppla remoten i elantennen? Sladden mellan elantennen och stereon är svart/vit, vet att det är där man ska koppla in den, och min tanke är att koppla in den i samma uttag som den sladden fast bak direkt i antennen så jag slipper dra den hela vägen fram till stereon.

Har ni erfarenhet av o koppla den ngn annan stans får ni gärna tipsa om det.

MVH

371 Inlägg
21 januari 2009
Japp, det går. Finns folk på stcs som gör så smile

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

21 761 Inlägg
21 januari 2009
Man får dock kolla så att remoten fungerar när man spelar CD. En del stereoapparater ger bara ut spänning på elantennutgången när radion är igång, när man spelar en CD så skickas ingen spänning till elantennen. Värt att kolla upp alltså. smile

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
21 januari 2009
Nyren skrev:
Har sökt bland trådarna men inte hittat ngt bra. Frågan är ifall någon kan bekräfta att man kan koppla remoten i elantennen? Sladden mellan elantennen och stereon är svart/vit, vet att det är där man ska koppla in den, och min tanke är att koppla in den i samma uttag som den sladden fast bak direkt i antennen så jag slipper dra den hela vägen fram till stereon.

Har ni erfarenhet av o koppla den ngn annan stans får ni gärna tipsa om det.

MVH

På väldigt många stereoapparater idag så står det faktiskt POWER ANTENNA/REMOUTE (det är altså samma kabel!) men precis som drönirettab säger kolla så verkligen antennen stannar uppe när du byter till CD...
Senast redigerat av Xoff (21 januari 2009)

79 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Det är jag 100 på, då borde det funka va?

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
25 januari 2009
Som många säger så slutar stereon allt för ofta att skicka någon spänning när du stänger av radion... Värt att undersöka innan smile Annars ska det fungera fint!

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Sök