4377
Sök

Mondeon accar segt

469 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
Fick problem med Min Mondeo igår. Har rakt 2½" system med en kolfiber dämp i slutet. Har mullrat fint o bilen gått bra tills igår då den började gå hur segt som helst och det dova ljudet försvann.

Körde runt rätt mycket igår och ett tag gick den som den skulle sen tillbaka till det sega. Har hållt på med röret dagen innan o svetsat om det för de hängde ner för mycket.

Bilen låter som orginal system på nu och en sugande ljus som läkage någonstans från katten och framåt. Mina funderingar är antigen har grenrörspackningen gått sönder fast då bör bilen låta mycket mer väll?
Eller att katten satt igen sig?

Någon som har tips eller något annat som kan vara problemet så skriv gärna det smile

469 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
Ingen?

30 Inlägg
6 juni 2006
du kan ju ta av från caten och bakåt bara koppla loss och tästa om de går som vanligt kanske har ast i jen sej kanske tästa de endå ja kan få upp i hjärnan ..smile

Meckar När ja PALLAR=)

PersonbilsTekniker
155 Inlägg
6 juni 2006
kolla så katten inte har satts igen....
har själv kört mondeo och fått detta problem..

21 761 Inlägg
6 juni 2006
Eftersom ljudet förändrades så tycker jag också som ovanstående att du bör kolla katten.

469 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
Hur kollar jag den?

har för mig att man kan elda ur den eller har jag fel? Går det på något sätt att få bort allt skit isåfall?

Sök