Den bränner tändspolar varannan timme ungerfär.Bytt den 4 gånger på 3 dagar nu.
Vad kan de bero på?Kan det vara att batteriet är trasigt så de inte tar imot laddning?För de har vart dåligt i några månader nu.Måste starta med start hjälp om den står mer än 12 timmar och generatorn funkar bra.
Hej! Sitter det ett seriekopplat motstånd vid spolen? Om det är kortslutning i detta, bränns spolen pga för hög ström. Har du brytarspetsar? I så fall, kan, om spetsarna inte öppnar tillräckligt, strömmen till spolen bli för hög. (konstig svenska).
Då har du inga brytarspetsar iaf, det är elektronisk tändning på den bilen. Om batteriet är så där dåligt så borde du antingen ladda upp det eller fixa dit ett annat. Det kan ju vara någon form av kortslutning i en cell eller så.
Jag är inte absolut säker, men jag tror att på de Volvo med elektronisk tändning så finns det inte något förkopplingsmotstånd till tändspolens plusmatning. Jag har iaf inte ett sånt på min 240-86 med B230E.
mät hur mycket bilen laddar. har hänt för mig att dom laddat för mycket å då tar tändspolen stryk. se även till så generatorn e jordad i motorn riktigt som den ska och jorden ifrån motorn till karossen
Okey tack så mkt då vet jag de iaf ska kika på bilen nu i veckan å testa ett annat batteri Jag har testat ladda de som sitter i men efter 12 timmar så är de sopslut igen