3171
Sök

turbo på d24

2 Inlägg
25 november 2006
Trådstartare
#1
finns det nått oljetråg till 240 diesel med oljeretur från turbon?
passar intercoolern från 940 till 240?
håller kolvarna fast dom inte är oljekylda?
nån som känner till eventuella problem med denna turbokonvertering?

BMW Diesel
6 Inlägg
25 november 2006
#2
toppen brukar inte hålla så bra när man stoppar turbo på dom. känner en som pysslat med sånt. tex dubbel turbo de höll max en vecka. smile haha.

Diesel Power

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
26 november 2006
#3
olje ledningarna sitter på en addapter vid olje filtert org på d24td
ja kolvarna håller det är samma som i td
va gäller toppen så ska du ha org diesel turbo så är det ingen större fara

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

2 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
#4
jaha, så då är det inga bekymmer å skruva dit en turbo på ett par timmar då smile

Bilmekaniker
84 Inlägg
27 november 2006
#5
jag o min polare höll på länge med hans d24tic. Tillslut sprack toppen mellan alla ventilsätena "original" två av dom var så grova att avgaserna gick ut i vattnet.. Den enda toppen vi fick tag på var från en d24 "utan turbo". Och utan hydraliska ventillyftare. Gjorde ett försök och monterade den.. Går än idag.. laddar 1,0..Detta var en -94. Med klatalysator.. Denna tog vi bort pga att det blir sådant mottryck så att avgaserna skjuter toppen till slut..
Lycka till..

Sebbe

Mercedes 500E - Called the "Wolf in Sheep's Clothing" by the press.....

466 Inlägg
25 december 2006
#6
regga er på www.dieselclubsweden.se där får ni alla svar ni vill ha det finns 2 tekniker som svarar åp frågor om diesel

Christer *Dieselkungen*

5 Inlägg
21 november 2007
#7
de första du ska kolla om de är en R12 topp så de inte är en R11 då kan du glömat!.de står på toppen vad de är,


Avstängd
70 Inlägg
12 december 2008
#8
dieselsjoberg skrev:
finns det nått oljetråg till 240 diesel med oljeretur från turbon?
passar intercoolern från 940 till 240?
håller kolvarna fast dom inte är oljekylda?
nån som känner till eventuella problem med denna turbokonvertering?
tja de du ska tänka på är att pumpen inte är för möe förställd för då håller inte motorn så bra...
jag sj har haft 2 st d24 sugdieselar som ja satt turbo på en bygde ja bara td på och en tdi
de har fungerat väldigt bra bara motorn är fräch.. topparna är inte så kassa som folk säger häller om man har vatten i dom så brukar de hålla.. har kört d24 jämt och har inte haft mer än en topp som pajjat och den gick utan vatten..

gör som ford köp volvo

Lastbilschaufför
213 Inlägg
26 januari 2009
#9
bytte nyss på min skillnaden är att turbotoppen har extra vattenkanaler

En rostfri bil är en bra bil! :)


Sök