4433
Sök

Varför tänder sig motot lampan?

8 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Jag har satt dit en dump på min saab 9-5 sport kombi.. Men motor lampan tänder sig ibland..

e o jobbar i Gbg denna vecka.. Så igår kom ja dit o hem, när ja ska skulle parkera så tände sig skit lampan.. samma sak ida fast precis efter vi hade lämnat gbg så tände den sig och ja undrar varför den tänder sig?? Någon som kanske vet någon lösing??

Mvh: Mikael

JoKiNeN The One And Only

517 Inlägg
27 januari 2009
Blir fel värden när dumpen släpper ut luft, som egentligen ska mätas. Din saab ska ha en helt återcirkulerande dumpventil, inget annat.
Sätt tillbaka originaldump. Punkt.

BMW fantast
1 172 Inlägg
27 januari 2009
såg ut som du har en hybrid dump. tyvärr så räcker det inte att hälften av luften återcirkuleras.. den vill ha ttillbaka allt.  så var det på min 93 aero jag hade. dock sålde jag dumpen till en kille som körde 95 aero, coh på hans bil fungerade det.. det var en hybrid som öppnar det återcirkulerad först och bara utblåset snabbt vid höga tryck... gjorde för saabarna, men som sagt så funka den inte på min 93a heller... vill du inte att det ska spöka så kör med en orginal elr helt återcirkulerand...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

8 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Tackar.. Jag har satt tebaka orginal nu.. hmm Det e nog säkrast
Senast redigerat av JoKiNeN (28 januari 2009)

JoKiNeN The One And Only

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
28 januari 2009
bra för dig bra för motorn

2slow

Sök