2823
Sök

Bilen vibbrerar efter byte av stödlager?

52 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
byte stödlager på min volvo 740. efter så vibbrerar den när ja kör med en. vad kan det vara?¨

MVH/Tobias

Bl0mberg

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
29 januari 2009
Satt ihop kardanen ett eller flera kugg fel ?

Schipperke rules !

52 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
menar du? kardan gårju bara setta på 1 sett.

Bl0mberg

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 januari 2009
Bl0mberg skrev:
menar du? kardan gårju bara setta på 1 sett.

Nja, man kan ju dra isär kardanen oxå, den är ju balanserad som en hel axel

Jonas

52 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
jo för ja lossa den fram o under stödlagret o drog ut den...

Bl0mberg

52 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
hur får man den rätt igen då?

Bl0mberg

4 001 Inlägg
29 januari 2009
kolla på knutkorsen så knutarna ligger i linje med varandra, se till och gör det omgående! kör inte en meter med bilen innan för du knäcker knutkorsen

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
29 januari 2009
Du har ju splines där du skjuter ihop den och den är balanserad från fabrik ! sätter man den en kugg fel så har man vibbar som ett brev på posten ! men titta så du ser att knutkorsen ligger i linje med varann så dom inte är vridna i förhållande till varann så borde du hitta ett läge som funkar bra .

Schipperke rules !

52 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
tack så mkt. så "öronen" på korset ska ligga jäms med varandra då?

Bl0mberg

52 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
tackar tittar på det imorgon...

Bl0mberg

4 001 Inlägg
29 januari 2009
Bl0mberg skrev:
tack så mkt. så "öronen" på korset ska ligga jäms med varandra då?

jepp, och som jag skrev innan, kör inte med bilen... jag satte ihop en kardan 1 splines fel och knäckte alla 3 knutkorsen sad

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

52 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
me liksom ja har ju kört med bilen så hela den här veckan o det har ntee blivit sämre.. o inte knäckt nått

Bl0mberg

4 001 Inlägg
29 januari 2009
Bl0mberg skrev:
me liksom ja har ju kört med bilen så hela den här veckan o det har ntee blivit sämre.. o inte knäckt nått

då finns det stor risk att du har glapp i knutkorsen, kolla det när du plockar ner kardanen, det ska vara 0 i glapp.

52 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
och om det är glapp? hur märker ja d när ja kör?

Bl0mberg

4 001 Inlägg
29 januari 2009
när kardanen sitter fel (som den troligtvis gör nu) så märker du inte nåt speciellt, men när du satt den rätt så kommer det att fortsätta vibrera och till slut så kommer det att gå sönder.

153 Inlägg
29 januari 2009
Har plockat bort hundratals kardaner å satt ihop de igen utan nån märkning´, aldrig strulat!!
Kolla så att alla bultar å de sitter riktigt å att "öglan" till stödlagret sitter fast.

Tuned By Nenne !!

Har alltid rätt!
689 Inlägg
29 januari 2009
du har satt kardanen fel. vrid den ena kardanhalvan 180grader o sätt ihop igen, som nån sa innan så är den balanserad som en axel.   

Dra isär
Vrid 180grader
sätt ihop

thats all folks!

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Sök