2467
Sök

volvo 855 2.0 Turbo. INTE T5

258 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
#1
Tjena. Tänkte fråga om någon visste exakt hur en 850 2.0 Turbo är strypt ? 0.3 orginalladdtryck.
Detta är alltså den med 180 hk från italien. OBS !!! INTE 2.0 T5 med 211 hk. MEn är det chip som gäller eller byte av westgate eller fiffla med WG ?

enpetar-klubben

Reservdansk
6 271 Inlägg
26 januari 2009
#2
Du ska i varje fall inte fippla med wastegaten eller staget, eller försöka pystrimma, laddtrycket styrs elektroniskt på 850. smile
Det är ingen simpel rödblockare.

Torpis har nån fin bild på en motor från kille som pystrimmade sin S40 2,0T med en T4 turbo, kolven var smält...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

258 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
#3
TurbOla skrev:
Du ska i varje fall inte fippla med wastegaten eller staget, eller försöka pystrimma, laddtrycket styrs elektroniskt på 850. smile
Det är ingen simpel rödblockare.

Torpis har nån fin bild på en motor från kille som pystrimmade sin S40 2,0T med en T4 turbo, kolven var smält...

som jag anade.. lika bra o göra allt ordentligt då smile

enpetar-klubben

18 Inlägg
27 januari 2009
#4
det e nog bara att chippa, å inte!! pilla på wgstaget.. förra ägaren på min hade gjort det så ja fick peakar på 1.4 bar tongue

Stolpskott Racing

258 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#5
sphinxus skrev:
det e nog bara att chippa, å inte!! pilla på wgstaget.. förra ägaren på min hade gjort det så ja fick peakar på 1.4 bar tongue

hehe okej.. Har fixat en firma som kan chippa, "överchippa" big_smile

enpetar-klubben


Sök