2779
Sök

Hur gör man för att få i sär glaset till framlycktorna??

303 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Har hört en del som lägger dom i ugnen på typ 70grader men jag vet inte om de funkar. Är de nån som gjort de får dom gärna höra av sig om hur dom gjort smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
28 januari 2009
ja det fungerar, men låt det inte ligga för länge då du får missformade lyktor då.
går även att använda värmepistol och värma limmet som är mellan glaset och lyktan så det blir varmt och mjukt och då kan man dra/bända isär dem från varandra.

Man blir ensam om man vill ha hela.
174 Inlägg
28 januari 2009
Varmluftpistol eller ugn, vilket som. Var försiktig bara så du inte smälter plasten. smile

Jag gjorde mina i ugnen, viktigt också att du får det tätt efteråt så du slipper vatten i strålkastarhuset.

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.

303 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
okej tackar för svaren... då vet jag vad jag ska göra efter besiktningen på fredag smile

3 059 Inlägg
29 januari 2009
När du ska ha ihopa dom så gör samma sak.. Lägg de i ugnen så limmet mjuknar, ta ut o sätt ihopa (antar att det sitter några klämmor som ska hålla det också) och in i ugnen en stund till.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
29 januari 2009
eventuellt om du inte tror limmet kommer bli bra så kan du försöka få bort så mycket som möjligt och sedan limma med tex pl400 eller motsv. lim (tänk på att köpa i rätt färg du vill ha så det inte skär sig med strålkastaren)

3 650 Inlägg
29 januari 2009
Vilka grader å tid snackar vi om här?

Avstängd
20 Inlägg
29 januari 2009
Man brukar säga ca 100 grader, men stoppa inte in lyktorna i ugnen förrän den är varm, annars kan lyktan deformeras av elementen. ca 15-20 minuter borde räcka för att få dom varma smile

274 Inlägg
29 januari 2009
Använde varmluftpistol till mina. Det funkade utmärkt. Om man nu har en sån dvs.
Lycka till!
Senast redigerat av MissMotor_ (29 januari 2009)

3 650 Inlägg
29 januari 2009
Styling4u skrev:
Man brukar säga ca 100 grader, men stoppa inte in lyktorna i ugnen förrän den är varm, annars kan lyktan deformeras av elementen. ca 15-20 minuter borde räcka för att få dom varma smile

hm..och plasten klarar sig under den tiden?
Senast redigerat av Kesler (29 januari 2009)

Man blir ensam om man vill ha hela.
174 Inlägg
29 januari 2009
Kesler skrev:
Styling4u skrev:

hm..och plasten klarar sig under den tiden?

Jadå, inga problem. Mät strålkastarna före dock, det kan bli svårt att få den o passa i ugnen. 70cm bred är att föredra smile

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.

947 Inlägg
29 januari 2009
akta glaset spricker om ni värmer för länge..

4 005 Inlägg
30 januari 2009
Annars kan du göra som Microkillen gjorde åt mig, bänd hårt tills det säger pang, så lossnar den, och så sätter man dit den igen med superlim.......

R1 driver!
5 128 Inlägg
30 januari 2009
Jag kunde bara bända bort dom utan några som helst problem, och få ihop dom (utan någon värme då med) och få det tätt

Sök