Har precis införskaffat en ny SOny Vaio börbar dator med TRE mobilt bredband PRO! Har haft det i bara typ 2-3 dagar nu och det bara strular. Jag blir nerkopplad från internet hela tiden. Vad ska jag göra? Någon som har haft samma problem? Har provat TREs modem på min stationära också och det är samma problem där..... och på den har jag XP medans på laptopen är det Vista!
Snälla hjälp mig någon! Har gjort alla felsökningar som finns typ! Inget hjälper!!!
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Jo tänkte göra det på måndag eftersom på helger finns där inga speciellt kunniga! Tänkte mest kolla här innan eftersom oftast kan de på suporten inte så mycket utan de läser mest innantill! O har jag tur så kanske det finns någon som har haft exakt samma problem! :-)
JAsså! Har du haft samma problem? MEn det konstiga är att de inte funger på min Dell stationära heller!
Hexenhammer skrev:
Den dagen du INTE får problem med Sony Vaio - Då jävlar är det dags att rita ett kors i taket!
Äh. Det mest troliga är ju att det är Tre det är fel hos. Dock gick det inte en endaste dag utan att jag ville slänga min Vaio i väggen för att den sög så förbannat. Och det var inte bara det exemplaret. Notera att jag fick byta dator p.g.a fel och liknande SEX GÅNGER (aldrig mer Vaio)... Slöa datorer, med en massa trams-tillägg som bara gör allt sämre.
Nä, men ring Tre så hjälper dom dig nog. Kolla så att allt är uppdaterat (programvaror, Windows Update o.s.v.) först bara. Gäller det Vista så är uppdateringar A och O.
Jasså! HAr du haft samma problem? Löste supporten problemet åt dig?
leksak skrev:
Det är inte dina datorer det är fel på...bara ringa supporten o be dem fixa.
Mjae, har inte tre o har sällan samma problem, men nångång ibland så krånglar det så det kopplar till o från hela tiden. Aldrig behövt ringa supporten själv då det slutar krångla efter ett tag så.
VAIO funkar för övrigt fin fint,. efter att man rensat bort allt som följde med från början o sen sutte o trixa lite .. Men så e de fan med alla PC man köper idag.