3903
Sök

ang biltemas japsdämpare

Trucker
168 Inlägg
20 januari 2009
terazzi skrev:
Japsdämpare på allt annat som inte är japs är bara så jävla fjantigt..
O sen alla dessa jävla lexusljus och alla sönderdekaltrimmade volvos...

Folk får la göra vad dom vill med sina bilar eller?

Sen börja jag bli lite sådär halvt trött på detta me att " japsdämpare" inte ska sitta på annat än japs bilar.
Hur hade de varit om just den typen av dämpare hade börjats av USA,,, hade bara bilar av typen Amerikanare fått ha den då eller? Förstår inte ditt tänkande om att de skulle vara " så jälva fantigt  " du kanske vill förklara det? Att just japan bilar började med dett va la bara ren slump, vilket annat land som helst hade ju kunnat börja med det. Eller hur?

Du vill ha din bil orginal, vist fine inga problem. Jag o några till vill inte ha det, då är det lika fine inga problem.. Eller? För vi sitter ju inte o gnäller på dig för att du INTE bytt till japsdämpare och lexus ljus, gör vi? Nae precis. Så du ska du inte gnälla på " oss " heller.
Försök igen.
Senast redigerat av Mattzzon (20 januari 2009)

243 Inlägg
21 januari 2009
Mattzzon skrev:
terazzi skrev:

Folk får la göra vad dom vill med sina bilar eller?

Sen börja jag bli lite sådär halvt trött på detta me att " japsdämpare" inte ska sitta på annat än japs bilar.
Hur hade de varit om just den typen av dämpare hade börjats av USA,,, hade bara bilar av typen Amerikanare fått ha den då eller? Förstår inte ditt tänkande om att de skulle vara " så jälva fantigt  " du kanske vill förklara det? Att just japan bilar började med dett va la bara ren slump, vilket annat land som helst hade ju kunnat börja med det. Eller hur?

Du vill ha din bil orginal, vist fine inga problem. Jag o några till vill inte ha det, då är det lika fine inga problem.. Eller? För vi sitter ju inte o gnäller på dig för att du INTE bytt till japsdämpare och lexus ljus, gör vi? Nae precis. Så du ska du inte gnälla på " oss " heller.
Försök igen.

håller med fullständigt=)

Friskt satsat, hälften vunnet;)

Bags are for bitches
296 Inlägg
22 januari 2009
Tycker det är så kul med allt folk som klagar på japsdämpar, fan låt folk ha vad dom vill på sina bilar..

Eller har jag fel igen?

194 Inlägg
23 januari 2009
En sak bara som jag kom och tänka på,BILTEMA dom tillverkar väl inte alla sina saker själva? TYP HJULLAGER,verktyg,muttrar,hinkar,tvättsvampar cyklar m.m ???Vad jag vet så har inte biltema en egen FABRIK lr liknade utan de är varor från andra tillverkare som dom sedan säljer med sitt namn och för sina priser? Eller 'r jag helt ute å fladdrar nu? RÄTTA MEJ GÄRNA OM JAG HAR FEL?  Och om nu dom inte tillverkar sina egna saker,HUR F_N Kan dom då ha sämre saker än Meca å mekonomen å Micro som troligen gör samma sak? smile
Senast redigerat av Joodu_6 (23 januari 2009)

Joodu_6

979 Inlägg
23 januari 2009
biltemas japs kasnke inte har så bra skydd? finns ju bra & sämre kvalite?men ja vet inte. Dom kan ju va jätte bra?! min bror köpte en japs från stylingutiken. Efter att ha fått stenskott så har det "nästan" börjat rosta lite på den:S man tkr ju att de bör vara mera kvalite.

Hpc

455 Inlägg
23 januari 2009
kolla på micro dom säljerut japsdämpare köpte min för 300kr!!!

>syns man inte finns man inte<

Avstängd
298 Inlägg
23 januari 2009
terazzi skrev:

för att inte tala om dom som vill ha en Nissan 200sx men bara har råd med en Saab 9-5.
jag förstår om du klagar wink
du måste bli förbannad varje gång du vaknar upp från drömmen och går ut i garaget för att kolla till superbilen 200sx!!
men då står det tydligen bara en Saab 9-5 där??? 
tillbaka till verkligheten...

sorry kunde inte hålla mig haha

klart folk får köra med japs dämpare om dom vill
nu är ju bilen som den ska sitta på ingen snor dyr bil som man kanske är lite mer rädd om.
då kan man väl sätta dit vad man vill i princip för att få den lite roligare.

japps dämpare låter gött
kör på det karlsson_1984!
Senast redigerat av PG (23 januari 2009)

194 Inlägg
23 januari 2009
PG skrev:
terazzi skrev:

för att inte tala om dom som vill ha en Nissan 200sx men bara har råd med en Saab 9-5.
jag förstår om du klagar wink
du måste bli förbannad varje gång du vaknar upp från drömmen och går ut i garaget för att kolla till superbilen 200sx!!
men då står det tydligen bara en Saab 9-5 där??? 
tillbaka till verkligheten...

sorry kunde inte hålla mig haha

klart folk får köra med japs dämpare om dom vill
nu är ju bilen som den ska sitta på ingen snor dyr bil som man kanske är lite mer rädd om.
då kan man väl sätta dit vad man vill i princip för att få den lite roligare.

japps dämpare låter gött
kör på det karlsson_1984!

Bara har råd med en 9-5a?Då får ju ge lika mkt för en fräch 9-5a som en fräch 200sx tongue HAHA Jo för 200sx är ju en superbil ;P ganska kul att läsa hahah

Joodu_6

Avstängd
298 Inlägg
23 januari 2009
Joodu_6 skrev:
Jo för 200sx är ju en superbil ;P ganska kul att läsa hahah

jo på vissa låter det som det

194 Inlägg
23 januari 2009
PG skrev:
Joodu_6 skrev:
Jo för 200sx är ju en superbil ;P ganska kul att läsa hahah

jo på vissa låter det som det

Hehe ja de har du nog rätt i tongue tyckte de lät så kul.Japs passar på alla bilar NÄSTAN om man monterar den rätt enligt mej.Hela dämparen behöver ju inte synas smile Men men bara mitt tycke

Joodu_6

Försöker iaf
1 998 Inlägg
23 januari 2009
En japsdämpare på en standard eller lite trimmad bil gör ju ingen skillnad i effekt ju. Bara i ljud och utseende.
Har man en råtrimmad bil så kan man ju satsa på en fullflödesjapps av dyrare sort.

Kvaliten på de ja köpt har vart bra. Den ena va en japs i polerat ROSTFRITT som ja hade på 142an. Svetsarna höll å så.

Den andra va en rostfri dtm dämpare även kallad "japs" Polerat rostfritt. hård yta å blir inte lätt repor eller hack. Dämpullen håller bra även om man skjuter låger stup i kvarten.

Så är de gjorda i rostfritt å flödet å svetsarna ser bra ut så kvittar de varifrån de kommer...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
23 januari 2009
Det enda jag kan se som skulle kunna vara någon skillnad det är väl att det skulle kunna vara någon billigare legering/sämre kvalitetskontroll och kanske lite mindre tid spenderat på finishen.. funktionen är väl ungefär densamma skulle jag kunna tro, det är ju faktiskt mer eller mindre fritt blås genom en japsdämpare i vilket fall så! se bara till att välja en i "LAGOM" storlek för det ser riktigt illa ut om den är alldeles för stor/liten.

Det där med att biltema suger stämmer men långt ifrån hela sanningen, folk är bara så jävla löjliga när dem skäms för att dem har biltema prylar. Visst det är inga precisionsgrejor som man köper och underhåller sin trimmade [hk här] motor med, samma med bromsar och fjädring därifrån, men t,ex en ljuddämpare, speciellt inte en japs spelar inte någon större roll.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
26 januari 2009
Ligaya skrev:
feltema e bara skit, och japsdämpare e till för japanare o inte en svensk bil som saab...

Jag har japs på min..

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

2 271 Inlägg
26 januari 2009
Nu måste man nästan sätta på en japs! bara för att man inte får!big_smile

328 Inlägg
26 januari 2009
jag har en japsdämpare från biltema smilesmile kan lova att dom funkar lika bra som vilken som helst smile
Senast redigerat av zlobban (26 januari 2009)

933 Inlägg
7 februari 2009
Jag har aldrig fattat meningen med att ha en japsdämp.

5 198 Inlägg
7 februari 2009
martincool skrev:
Jag har aldrig fattat meningen med att ha en japsdämp.

Då är vi 2.. bara låter en massa ju

Sök