3021
Sök

kompressor eller turbo konvertera?

20 Inlägg
7 juni 2006
#21
kompressor ska du ju satsa på
är de på gatan och möjligtvis på bana så tror ju jag att kompressorn kommer göra sig bäst

strippkörning känns mer som en turbo grej på nåt sätt
dääremot sa någon tidigare skrivare nåt om att du har en liten motor osv osv.. kan ligga nånting i de.. ska du nöja dig med 200hk så kan turbon mkt väl räcka.. går att knåpa ihop ganska billigt om man inte vill röra motorn alltför mycket, men sen vet man ju inte riktigt när de rasar heller, men kan man ju få  ta när de kommer smile.. går ju faktiskt få laddtryck ganska tidigt med turbo också.. så i ditt fall skulle säkert turbon sitta riktigt bra.. men kompressor e ballare wink

kan tillägga att jag har betalat mer än de dubbla än vad ja hade räknat med innan ja köpte kompressor.. och då är de absolut ingen värsting heller.. men kul är de smile

effekt är beroendeframkallande ... ifall att du tror att du kommer nöja dig me 200hk wink

kika gärna på bilen å rösta (den lila)
Senast redigerat av Jack Daniel (7 juni 2006)

"Den drucknes talan är den nyktres tankar"

10 287 Inlägg
8 juni 2006
#22
Skall man ha mycket effekt per liter motorvolym så är det turbo som gäller. Det går aldrig att få samma PR förhållande över en remdriven kompressor.

Notera att det är lite annorlunda om man snackar motorer som drivs av bränslen som har stora kvoter mellan specifikt energiinnehåll och stökiometriskt förhållande (nitrometan....).

Så skall man ha lite effekt så kan man köra kompressor eller turbo , skall man ha mycket effekt så blir det turbo.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

sixten
252 Inlägg
8 juni 2006
#23
tänk på att en kompressor stjäl nån häst för att ens fungera eftersom den sitter på driven, turbo stjäl inga grundhästar utan ger bara mer...

jag har samma funderingar på vad jag vill ha i min bil med, för min del lutar de åt turbo, det är nog bara för att jag älskar när effekten kommer lite senare och framför allt vinandet och pysandet... smile

20 Inlägg
13 juni 2006
#24
Kompressor är inte billigt, jag skulle inte tro att du klarar dig på 20 000. Om du som sagt inte kan få tag i begagnade grejjer. minst 30 000 skulle jag räkna med.

If you dont take the turn, you aint never gonn'a learn.


Sök