4382
Sök

Lackera emblem men hur?

2 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
Jag vill lacka mitt cromade vw emblem i grillen och på bakdörren svarta på min caddy,hur ska jag gå tillväga och vilken färg ska jag köpa?
mvh Daniel
Senast redigerat av Gazza (20 februari 2009)

I got Dubs!
2 423 Inlägg
20 februari 2009
lättast är om du hittar ett par svarta,
annars så får du blästra bort kromet eller slipa med smärgelduk.

6 Inlägg
20 februari 2009
Finns svarta emblem att köpa på tmtuning.com smile

4 586 Inlägg
20 februari 2009
jag slipade ner mitt sedan på med spraybar hammarlack satt som berget

Dieselgypsy
538 Inlägg
20 februari 2009
Åk till Volkswagen och köp. Det är billigare än att köpa från Tyskland eller England.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

240 Inlägg
20 februari 2009
vill man göra själv så är det väl inga problem.. antingen slipar du bort chromet(antar att det är plast-emble) ner till plasten, köper en burk plast-primer, sprayar på denna, köper en färgburk valfri kulör/nyans(se till att den är kompitatibel med plastprimern bara.. köp gärna båda av samma märke) och sprayar på denna (givetvis kan man köpa båda burkarna på samma gång för att spara tid och pengar)

andra alternativet är väl att matta ner chromet med en s.k "skotte-duk" och sedan sprayar på färg av valfri kulör och nyans

Givetvis måste jag för allas skull tillägga att emblemen bör med stor försiktighet demonteras från fordonet innan man ger sig på ovanstående beskrivning
Senast redigerat av Accelsson (20 februari 2009)

Street Knight

116 Inlägg
20 februari 2009
Jag köpte mina på min lokala vw handlare.
Dom finns att beställa.

240 Inlägg
20 februari 2009
givetvis kan vi ju diskutera hurvida dinosaurierna dog ut på ett G8-möte.. men jag antar inte att det är därför höjdarna samlas?

Topic lyder "Lackera emblem men hur?", så jag antar att diskussionen i denna tråd bör gälla lackerandet av ett emblem? att vi redan fått påpekat att det kan köpas ett färdigt är ju givetvis bra men måste 50% av alla inlägg i tråden påvisa samma sak som första svaret beskrev?

Street Knight

Sök