precis...troligen sitter det lågkompskolvar i din motor eftersom den är byggd efter oljekrisen...kompet brukar ligga runt 8-8,5 på dessa motorer...om man ska trimma en v8a så ska man upp i minst 10,5 för att insug, toppar och förgasare skall kunna leverera som dom e tänkta...allt detta har att göra med hur stark vacuum signal motorn kan få fram...byte av kolvar är ett måste...kolla med Keith Black i USA...billiga kolvar en blandning av gjutna och smidda...mycket prisvärt..kolla även med enginekit racing här i sverige har mycket grejer till ford snurror...Insugsventilerna är väldigt små på dessa motorer...fräs upp eller köp andra toppar, typ edelbrock eller thickflow eller ett par från någon äldre ford (alu är att föredra) . en vassare kam, kolla in compcams hemsida,enligt mig mycket bra och prisvärda kamaxlar...förgasare väljer du efter hur mycket du skall varva och storleken på motorn(CUI*Varv=X X/3460=Förgasarens CFM) skulle tro att om du kör på gata så räker en holley750CFM...
Sen är det helt upp till dig hur mycket grejer du vill byta och hur mycket flås du vill ha...det är en bra motor att trimma med tanke på den stora volymen...ett par kolvar och en annan kam kommer ensamma att göra under...!!hoppas detta hjälper dig lite grann iaf=)
I would rather push my Mopar up the road, then drive a ricer!